Dansktalande helpdesktekniker till internationellt IT-företag
TNG IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TNG IT i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige TNG IT söker en dansktalande helpdesktekniker till ett välkänt internationellt IT-företag. Om du gillar problemlösning och har ett stort intresse för IT och kundservice, är detta en möjlighet för dig som vill vidareutvecklas inom teknisk support.
Vår kund erbjuder en dynamisk arbetsmiljö på ett av världens mest kända IT-företag. Företaget har över 170 000 medarbetare i över 70 länder. Deras produkter och tjänster omfattar bland annat PC, servrar, utveckling och integration. De ansvarar även för andra företags IT-miljöer, i den mån de vill outsourca hela eller delar av denna.
Som dansktalande helpdesktekniker kommer du att ge teknisk support via telefon och mejl åt företagets kunder. Alla inkommande samtal registreras i företagets ärendehanteringssystem och du löser de flesta problemen själv med hjälp av din tekniska kompetens eller företagets Knowledge Database.
Publiceringsdatum2011-09-20Dina arbetsuppgifter• Ta emot inkommande samtal främst ifrån Danmark
• Göra felanalys samt lösa de tekniska problem som uppstår
• Registrera samtliga incidenter i ett ärendehanteringssystem
• Windows felsökning och support av Office-paketet
• Kontoadministrering
Tjänsten är en heltidstjänst med start enligt överenskommelse. Arbetstiderna är förlagda till vardagar, dagtid.
Denna tjänst ingår i vår bemanningsverksamhet, vilket innebär att du blir anställd hos TNG IT och arbetar som konsult hos vår kund. På sikt, kan det för rätt person finns möjligheter till att bli direkt anställd hos företaget. Profil
För denna tjänst söker vi dig som:
• Obehindrat talar och skriver danska och svenska
• Har goda kunskaper inom Office-paktet
• Har kunskap i Windows operativsystem
• Har erfarenhet av telefonsupport, helpdesk och servicedesk
Det är meriterande om du har kunskap i Active Directory, Exchange eller Citrix.
För att vara framgångsrik i rollen som helpdesktekniker är det viktigt att du är pedagogisk och känner lätthet inför att hjälpa andra människor med tekniska problem som uppstår i deras arbete. Vidare är det viktigt att du har ett stort intresse för IT och att du känner dig trygg med telefon och mejl som arbetsverktyg.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Vanessa Gisbert, 08-410 690 58. Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Du ansöker om tjänsten enkelt genom att registrera dina kontaktuppgifter samt bifoga ditt färdiga CV i ansökan. Följ anvisad länk.
TNG IT är specialiserat på bemanning och rekrytering av IT-kompetens med särskild inriktning mot service desk, support, utveckling, drift och nätverk. Vi arbetar utifrån en unik process som kombinerar styrkorna hos headhuntingföretag och bemanningsföretag. TNG IT finns i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping.
Läs mer om oss på
www.tngit.seArbetstider och omfattningHeltid/Visstid
ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-10-18
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktVanessa Gisbert, 08-410 690 58
FöretagTNG IT
AdressTNG IT
Västra Järnvägsgatan 15 (Kungsbrohuset)
10132 Stockholm
Jobbnummer 1034656
Observera att sista ansökningsdag har passerat.