Dansktalande ekonomiassistent till NCC

Hero AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2012-03-26

Om företaget
NCCs vision är att vara det ledande företaget i utvecklingen av framtidens miljöer för arbete, boende och kommunikation. De jobbar med att ständigt förnya byggbranschen och skapa bästa tänkbara arbetsmiljö för våra anställda.

NBS (NCC Business Services) är ett Shared Service Center som levererar tjänster inom ekonomi för nordiska bolag inom NCC-koncernen. NBS har ca 100 medarbetare som arbetar i processorienterade team. Läs gärna mer på www.ncc.se.

Om jobbet
NCC söker nu två medarbetare till kundreskontran. Arbetsuppgifterna på avdelningen följer processflödet med hämtning av elektroniska filer, matchning av inbetalningar mot fakturor, utredningar och konteringar av andra inbetalningar, handläggning av krediteringar, intrastatrapportering, påminnelser, räntedebitering, inkassoärenden och avstämning av koncernmellanhavanden. Löpande avstämningar är en självklar del av arbetet. Tjänsterna kommer till att börja med ha sitt ansvarsområde i processens första del, men det kommer att finnas möjligheter till utveckling efter hand.

Arbetet innebär även dagligt arbete i NCCs supportfunktion, vilket innebär att ge stöd via telefon och e-post till NCCs interna externa kunder i framförallt Norge och Danmark. Detta kräver goda kunskaper i danska, men även förståelse i norska, svenska och engelska.

Möjligheter
På NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är minst gymnasieekonom eller dig med likvärdig erfarenhet inom ekonomi och administration. Det är meriterande om du har erfarenhet från något ekonomi- eller affärssystem.

Personliga krav
Vi ser att du är en utåtriktad, serviceminded och positiv person med god struktur och gott ordningssinne. Vi värdesätter flexibilitet, samarbetsvilja och initiativförmåga.

Arbetstider, omfattning och tillträde
En tjänst är en tillsvidareanställning med placering på NCCs kontor i Solna. Tillträde sker omgående. En tjänst är ett vikariat från maj till och med oktober 2012. Vid god arbetsprestation finns vissa möjligheter till förlängning. Du kommer att vara anställd hos Hero och arbeta på uppdrag för vår kund.

Sök jobbet
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.

http://www.hero.se/registrera.php?mtrpage=assignment&mtrid=186

Har du frågor besvaras dessa av ansvarig rekryterare Viktoria Berg på telefon 08 400 25 860 alt viktoria.berg@hero.se .

Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-04-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
HERO AB

Adress
HERO AB
BJÖRNNÄSVÄGEN 21
11419 STOCKHOLM

Kontorsadress
BJÖRNNÄSVÄGEN 21
STOCKHOLM

Jobbnummer
1197403

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: