Dansktalande ekonomiassistent till lärorik roll - tillsvidare!

Perido AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Perido söker nu en dansktalande ekonomiassistent till en av våra kunder som är verksam inom It-branschen. Tjänsten är placerad på huvudkontoret i natursköna Nacka Strand.

I rollen som ekonomiassistent hos vår kund arbetar du på leverantörsreskontran i stora fakturaflöden tillsammans med ditt team. Din arbetsdag består av fakturaskanning, verifiering, kontering, matchning av varufakturor, utskick på attest, avstämningar och uppföljning av differenser. Tjänsten innebär många kontaktytor och då du jobbar mot ett av koncernens bolag i Danmark blir det viktigt med goda språkkunskaper i danska. Arbetet utförs i systemen Dynamics och Medius flow som du blir upplärd i på plats av kompetenta kollegor.

Vi ser att du som söker är en kommunikativ person med goda språkkunskaper i danska. Ditt genuina intresse för ekonomi och reskontra liksom ditt fokus och noggranna arbetssätt blir framgångsfaktorer i rollen. Vidare ser vi att du trivs i ett arbete där du både får jobba självständigt men även i team. Vi tror att du med din positiva inställning och ditt prestigelösa förhållningssätt kommer passa perfekt hos vår kund!

Är du personen vi söker? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2018-10-12

Kravprofil för detta jobb
• Gymnasial utbildning inom ekonomi
• Erfarenhet av administrativt arbete
• Goda kunskaper i MS Office
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på danska och engelska

Meriterande
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag tillsvidare. Tillträde omgående.

Så ansöker du
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Är du flytande i det danska språket och vill arbeta i en administrativ och lärorik roll där du får möjlighet att utvecklas? Är du en noggrann, fokuserad och prestigelös person med ett genuint intresse för ekonomi och arbetet inom reskontra? Då kan det vara dig vi söker!

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter - något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 70 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 30488 i ämnesraden.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-11
Ange följande referens när du ansöker: 30488
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Perido AB

Adress
Perido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM

Kontorsadress
Katarinav 15, 8 tr

Jobbnummer
4398869

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: