Dansktalande ekonomiassistent till internationellt företag
Placera Personal AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Vi söker omgående en dansktalande person med ekonomikunskaper för en direktrekrytering till vår framgångsrika och internationella kund som sitter i fina lokaler ute på Gärdet i Stockholm. Vår kund har bl.a. ett brett produktsortiment inom hårvård som säljs på salonger runt om i hela Norden.
Tjänsten
Du kommer att ingå i ett team på 7 personer där du främst kommer att jobba mot den danska marknaden men även vara behjälplig med de andra nordiska kunderna. Ditt huvudansvar kommer dels vara att sköta kundreskontran inom den danska marknaden samt ansvara för och följa upp kunders lån/rabatter. Du kommer att ha mycket nära kontakt med bland annat säljchefer inom bolaget och jobba mycket proaktivt när det gäller t.ex. kundfodringar samt uppföljning av lån ute bland de nordiska kunderna. Du kommer dessutom ansvara för alla inkommande samtal från deras kunder i Danmark. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt.
Publiceringsdatum2017-09-19Dina arbetsuppgifterI tjänsten som dansktalande ekonomiassistent med kundtjänstansvar, har du bland annat följande arbetsuppgifter:
* Kundreskontra inom den danska marknaden
* Ansvara för Nordens kundfinansiering, vilket inkluderar lån m.m.
* Ansvarig för inkommande samtal mellan 8:30-12:30 från de danska kunderna
* Fakturafrågor via mail och telefon
* Påminnelsehantering
KvalifikationerFör att passa i rollen som ekonomiasstent med kundtjänstansvar ser vi följande bakgrund som lämplig:
* Tidigare erfarenhet av liknande roll (inom ekonomi, kundtjänst, administration)
* Mycket goda kunskaper i svenska och danska, i tal och skrift
* Mycket goda kunskaper i engelska i både tal och skrift
* Goda kunskaper i MS Officepaket
* Tidigare erfarenhet av SAP är meriterande
Som person är du noggrann, ansvarsfull, serviceinriktad, positiv och har en stor vilja att lyckas i ditt arbete. Du är målinriktad, lösningsorienterad och har en utvecklad analytisk förmåga som triggas av att arbeta i ett ambitiöst team. Du är även en lättsam person som trivs i ett högt arbetstempo med mycket kundkontakt.
Om du är intresserad av tjänsten tveka inte att skicka in din ansökan redan nu! Vi gör löpande urval och intervjuer och uppdraget ska tillsättas snarast.
Sökord: ekonomiassistent, ordermottagare, kundservice, norska, kundtjänst, SAP
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid / kontorstider 8:30-17:00 Start omgående - direktrekrytering
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCharlotte Ekenstam 0765362708
FöretagPlacera Personal AB
AdressPlacera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista
KontorsadressKista Science Tower
Jobbnummer 3705319
Observera att sista ansökningsdag har passerat.