Dansktalande Customer Success Specialist!
OIO Väst AB / Kundservicejobb / Stockholm
2025-03-24
Visa alla kundservicejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos OIO Väst AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Gävle eller i
hela Sverige Är du en dansktalande serviceinriktad och tekniskt nyfiken person som brinner för att skapa en förstklassig kundupplevelse? Vill du arbeta i en dynamisk miljö där du får använda din problemlösningsförmåga och tekniska förståelse? Då kan denna roll vara perfekt för dig! Här erbjuds du en möjlighet att växa!
Om rollen
Som Customer Success Specialist är du en nyckelspelare i att säkerställa kundnöjdhet och teknisk support. Du kommer att hantera kundförfrågningar via telefon, mejl och chatt, lösa tekniska problem och arbeta proaktivt för att förbättra kundupplevelsen. Rollen kräver god teknisk förståelse, stark kommunikationsförmåga och ett genuint intresse för att hjälpa kunder.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ge teknisk support och vägledning till kunder.
Analysera och lösa tekniska problem, samt eskalera mer komplexa ärenden.
Arbeta proaktivt med att förbättra kundupplevelsen och identifiera optimeringsmöjligheter.
Samarbeta med interna team för att förbättra produkter och tjänster.
På sikt innefattar rollen även tjänsteresor till Danmark i syfte att etablera företagets verksamhet där.
Vem vi söker
För att lyckas i rollen tror vi att du:
Har tidigare erfarenhet av teknisk support, kundservice eller liknande roll (gärna inom IT, telekom eller SaaS).
Är lösningsorienterad och van vid att hantera tekniska problem på ett strukturerat sätt.
Har starka kommunikationsfärdigheter och kan anpassa din kommunikation efter kundens behov.
Är analytisk, självgående och trivs i en snabbföränderlig miljö.
Har god IT-förståelse och snabbt kan sätta dig in i nya system och tekniska lösningar.
Behärskar danska, svenska och engelska flytande i både tal och skrift.
Meriterande:
Erfarenhet av att arbeta med support av komplexa mjukvarusystem eller journalsystem.
Om arbetsplatsen
Vår kund är ett innovativt och växande företag som specialiserar sig på tekniska system och supportlösningar. Företaget erbjuder en dynamisk och utvecklingsfokuserad arbetsmiljö, där samarbete, innovation och kundfokus står i centrum.
Vad vi erbjuder
Lön: Fast månadslön
Placering: Stockholm - 100% på plats
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Förmånligt konsultavtal via OIO
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Kontaktperson: Linnéa Hernvall (
linnea.hernvall@oio.se)
Urval sker löpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Om OIO
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.
Ersättning Månadslön - Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-04-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare OIO Väst AB (org.nr 559351-5835),
https://oio.se/ Arbetsplats OIO
Jobbnummer 9239914