Danskspråkig 2nd Level Product Specialist

Komet Sverige AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Komet Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Härryda eller i hela Sverige

Canon Nordic RCC är ansvariga för all Service & Support inom Canons Consumer Imaging Group (CIG) i Norden och Baltikum. Regionen består av 8 länder, Danmark, Sverige, Norge, Finland, Island, Estland, Lettland och Litauen. 90 % av alla Canon reparationer i regionen utförs av deras auktoriserade verkstäder, resterande repareras hos Canon Nordic RCC. Deras 2nd level helpdesk spelar en mycket viktigt nyckelroll i att supportera CIG konsumenter med de eventuella problem som efter inköp kan uppstå på deras skrivare, scanner, fax, multifunktionsskrivare, digitala kamera, videokamera, räknare, projektor eller kopiator.

Vår kund Canon Nordic Regional Competence Centre behöver nu förstärkning av ytterligare en dansktalande person på deras 2nd level support. Canon Nordic Regional Competence Centre startades 2004 i en stor Europeisk omorganisation av Canon Europa. Det finns för närvarande sex så kallade RCC:er i Europa varav den nordiska är placerad i Mölndal, Sverige.

Publiceringsdatum
2012-03-20

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med att supportera Canons dansktalande kunder inom området konsumentprodukter. Alla ärenden kommer in via e-post från deras 1st level support som finns i Berlin. Du får alltså chansen att förebereda dig innan du ringer upp kunden för att lösa ärendet. I normala fall har man 2 dagar på sig att besvara ärendet från att det inkommit men ibland kan ledtiden vara kortare.

Är du den vi söker?
• Du har en bred och gedigen IT kunskap och ett intresse för Canons produkter
• Du har tidigare erfarenhet av en serviceroll med kundkontakt
• Du behärskar både danska och engelska flytande i tal och skrift
• Det är en fördel om du har kunskap inom nätverk

Som person är du social och serviceminded, du förstår vikten av ett bra kundbemötande och har erfarenhet av att hantera alla typer av människor. Du är positiv och utstrålar energi och har inga problem att prata med en upprörd kund utan ser det som en självklar utmaning att alla kunder är nöjda efter ert samtal.

Övrig information
• Tillträde snarast
• Arbetstid kl. 8:00-16:30

Vi kommer att gå igenom ansökningar löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till rekryteringskonsult Katarina Forslund på mail:  katarina.forslund@komet.se  eller telefon: 020-252600.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-04-19
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Forslund, 020-252600

Företag
Komet Sverige AB

Adress
Komet Sverige AB
Sven Hultins gata 9
41288 Göteborg

Jobbnummer
1192431

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Komet Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Komet Sverige AB: