Danske Bank söker Kundrådgivare till Linköping
Manpower / Övriga jobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla övriga jobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Manpower i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Danske Bank i Sverige är en utmanare på den svenska bankmarknaden och agerar inom tre huvudsakliga affärsområden - Personal Banking, Business Banking samt Corporate & Institutions. Som fullservicebank erbjuder vi ett brett utbud av produkter och tjänster och inom Personal Banking erbjuder vi privatpersoner kvalificerad rådgivning och kompletta lösningar inom bland annat finansiering, kapitalförvaltning, pension och försäkringar. Vår rådgivning tillhandahålls via vårt nät av Rådgivningscenter och sker både genom fysiska möten och virtuella kanaler.
Outbound växer i Linköping och nu behöver vi fler Kundrådgivare! Har du ett stort kundfokus och drivs av att skapa kontakter med nya och befintliga kunder i banken är du kanske vår nya medarbetare. Vi erbjuder en spännande arbetsmiljö där du omges av ambitiösa, kompetenta och trevliga kollegor med ett gemensamt mål, att skapa värde för kunden. Arbetsplatsen kännetecknas av stort ansvarstagande samt viljan att göra skillnad.
Publiceringsdatum2017-03-10Om företaget Outbound är en del av Contact center, enheten i Danske Bank som erbjuder bankens kunder tillgänglighet till hög kompetens inom kvalificerad rådgivning och service via moderna kanaler. Enheten präglas av en snabb förändringstakt och utmanar traditionellt arbets- och förhållningssätt. Outbound är bankens avdelning för utringande verksamhet. Vi bearbetar proaktivt såväl våra nya som befintliga privatkunder.
Arbetsbeskrivning
I rollen som kundrådgivare är ditt uppdrag att proaktivt kontakta och skapa värde för bankens befintliga privatkunder i form av riktade kampanjer där vår ambition är att kontakta kunden i rätt tid, genom rätt kanal och med ett relevant budskap. Kontakten med nya kunder sker främst då kunden har skickat förfrågningar via hemsidan, fått ett lånelöfte beviljat eller visat intresse för att ta del av vårt Saco-erbjudande. Samtalets karaktär skiftar och kommer att innebära kontakter med både helt nya kunder och befintliga, merparten av våra kontakter leder ofta till en bokning av ett rådgivningsmöte på något av våra kontor, fysiskt eller online.
Vem är du?
För att trivas och nå framgång i rollen är du en målfokuserad och energisk lagspelare med stark drivkraft att vilja lyckas. Du är duktig på att förstå våra kunder och har en stor förmåga att fånga upp och utveckla kundernas behov av våra tjänster och produkter. Du har en förmåga att göra din kunskap tillgänglig för kunden på bästa sätt i en ständig föränderlig och digitaliserande värld. Du är ambitiös med såväl våra kunder som med din egen utveckling. Du är en utåtriktad och effektiv person med ett proaktivt förhållningssätt som trivs i en miljö med ett högt tempo, ständig förändring och en stor dos flexibilitet.
Är du intresserad?
Välkommen med din ansökan. Vi gör löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag den 31 mars. I den här rekryteringen samarbetar vi med Manpower och du ansöker på Manpowers webbplats. Tveka inte att kontakta rekryteringskonsult Maria Moberg på telefon 08-452 33 13 om du har några frågor.
Vi ser fram emot din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-07
Ange följande referens när du ansöker: 18636
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Moberg
Maria.Moberg@manpower.seFöretagManpower
AdressManpower
11181
11181 0180
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 3367613
Observera att sista ansökningsdag har passerat.