Danske Bank söker Kundansvariga till Linköping

Danske Bank / Bankjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla bankjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Danske Bank i Linköping, Örebro, Stockholm, Malmö eller i hela Sverige

Danske Bank söker Kundrådgivare till Kundcenter i Linköping.
Danske Bank i Sverige är en del av Danske Bank som är en av Nordens största bankkoncerner och en utmanare på bankmarknaden i Sverige. Vi har ett komplett erbjudande till såväl företag som privatpersoner. Bankens kundcenter är en aktiv och offensiv enhet med ett hundratal medarbetare. Till Kundcenter i Linköping söker vi nu ett antal Kundrådgivare.

Publiceringsdatum
2010-06-04

Dina arbetsuppgifter
Vår affärsidé bygger på ett personligt och aktivt engagemang i varje enskild kund och en helhetssyn på kundens ekonomi - en uppgift som du blir en viktig del av. Danske Banks Kundcenter i Linköping ansvarar för att ge professionell kundservice på telefon och e-post till både privat- och företagskunder. Som Kundrådgivare på Kundcenter är du den som våra kunder alltid kan nå för att få svar på frågor, beställa tjänster eller få rådgivning inför eller i samband med en affär med banken. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir:
• rådgivning och försäljning till befintliga och blivande kunder. Det innebär att du aktivt bidrar till att utveckla våra kunders privata ekonomi eller deras verksamhet.
• ordermottagning som innebär att ta emot och genomföra uppdrag och beställningar av transaktioner, produkter och tjänster.
• helpdesk genom att svara på frågor om kundens affärer i banken och om bankens produkter och tjänster.
Erfarenhet och utbildning
Vi söker dig som älskar service och tycker om försäljning via telefon. Du är lyhörd och motiveras av att ta ansvar och arbeta mot uppsatta mål. Vi ser gärna att du gillar att arbeta i ett högt tempo och omges av ambitiösa kollegor. Tidigare erfarenhet av rådgivning inom bank, post eller försäkring kan vara en bra bakgrund men är inget krav. Ekonomiexamen från högskola eller universitet är meriterande.
Vi erbjuder
Danske Bank i Sverige är en utmanarbank som ser positivt på förändring och utveckling. Vi främjar ett vitalt arbetsklimat där alla kan bidra och vi tar tillvara medarbetarnas kompetens och engagemang. Eftersom typen av kundärenden varierar mycket får du som medarbetare på Kundcenter en bred kompetens kring bankens produkter och tjänster.
Danske Bank i Sverige består av 16 provinsbanker. Vi har cirka 50 bankkontor och fyra regionala finanscenter med gemensam spjutspetskompetens och administration. I Sverige har Danske Bank cirka 1 400 medarbetare.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Enligt överenskommelse

Tillträde
Enligt överenskommelse

Ersättning
Fast lön
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-06-11
Skicka in din ansökan och CV så snart som möjligt via www.danskebank.se/karriarom du tycker att det låter intressant. Vi behandlar ansökningar löpande till och med 11/6-2010.
Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Jenny Öhrström på telefon 0752-48 42 75 alternativt 076- 721 71 97 för privatsidan och Pia Ekström på telefon.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Danske Bank

Adress
Danske Bank
Box 328
58222 LINKÖPING

Kontorsadress
Repslagaregatan 6

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0752-481212

Jobbnummer
669532

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Danske Bank

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Danske Bank: