Danske Bank söker Kundansvariga till Linköping
Danske Bank / Bankjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla bankjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Danske Bank i Linköping,
Örebro,
Stockholm,
Malmö eller i
hela Sverige Danske Bank söker Kundrådgivare till Kundcenter i Linköping.
Danske Bank i Sverige är en del av Danske Bank som är en av Nordens största bankkoncerner och en utmanare på bankmarknaden i Sverige. Vi har ett komplett erbjudande till såväl företag som privatpersoner. Bankens kundcenter är en aktiv och offensiv enhet med ett hundratal medarbetare. Till Kundcenter i Linköping söker vi nu ett antal Kundrådgivare.
Publiceringsdatum2010-06-04Dina arbetsuppgifterVår affärsidé bygger på ett personligt och aktivt engagemang i varje enskild kund och en helhetssyn på kundens ekonomi - en uppgift som du blir en viktig del av. Danske Banks Kundcenter i Linköping ansvarar för att ge professionell kundservice på telefon och e-post till både privat- och företagskunder. Som Kundrådgivare på Kundcenter är du den som våra kunder alltid kan nå för att få svar på frågor, beställa tjänster eller få rådgivning inför eller i samband med en affär med banken. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir:
• rådgivning och försäljning till befintliga och blivande kunder. Det innebär att du aktivt bidrar till att utveckla våra kunders privata ekonomi eller deras verksamhet.
• ordermottagning som innebär att ta emot och genomföra uppdrag och beställningar av transaktioner, produkter och tjänster.
• helpdesk genom att svara på frågor om kundens affärer i banken och om bankens produkter och tjänster.
Erfarenhet och utbildning
Vi söker dig som älskar service och tycker om försäljning via telefon. Du är lyhörd och motiveras av att ta ansvar och arbeta mot uppsatta mål. Vi ser gärna att du gillar att arbeta i ett högt tempo och omges av ambitiösa kollegor. Tidigare erfarenhet av rådgivning inom bank, post eller försäkring kan vara en bra bakgrund men är inget krav. Ekonomiexamen från högskola eller universitet är meriterande.
Vi erbjuder
Danske Bank i Sverige är en utmanarbank som ser positivt på förändring och utveckling. Vi främjar ett vitalt arbetsklimat där alla kan bidra och vi tar tillvara medarbetarnas kompetens och engagemang. Eftersom typen av kundärenden varierar mycket får du som medarbetare på Kundcenter en bred kompetens kring bankens produkter och tjänster.
Danske Bank i Sverige består av 16 provinsbanker. Vi har cirka 50 bankkontor och fyra regionala finanscenter med gemensam spjutspetskompetens och administration. I Sverige har Danske Bank cirka 1 400 medarbetare.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Enligt överenskommelse
TillträdeEnligt överenskommelse
ErsättningFast lön
Enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-06-11
Skicka in din ansökan och CV så snart som möjligt via
www.danskebank.se/karriarom du tycker att det låter intressant. Vi behandlar ansökningar löpande till och med 11/6-2010.
Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Jenny Öhrström på telefon 0752-48 42 75 alternativt 076- 721 71 97 för privatsidan och Pia Ekström på telefon.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagDanske Bank
AdressDanske Bank
Box 328
58222 LINKÖPING
KontorsadressRepslagaregatan 6
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0752-481212
Jobbnummer 669532
Observera att sista ansökningsdag har passerat.