Dansk- eller norsktalande medarbetare till Nordic Customer Servi
Avanzera Bemanning AB / Butikssäljarjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Vårt uppdrag:
Vi söker en medarbetare till en av våra kunder som är verksamma internationellt och arbetar med snabbrörliga konsumentprodukter samt läkemedel. Detta är ett uppdrag med start så snart som möjligt som kommer att pågå som minst t.o.m. januari 2016. Tjänsten är stationerad vid det nordiska huvudkontoret utanför Stockholm.
Som anställd hos oss på Avanzera har du fast månadslön och lön innevarande månad.
Publiceringsdatum2015-08-20Dina arbetsuppgifterDu kommer att arbeta med fokus på order, logistik, master data och kundrelationer. Rollen innebär att du ansvarar för dina egna kunder, från order till leverans, och du måste prioritera effektivt mellan order, leveranser, returer och reklamationer. I rollen ingår även att ansvara för produkternas masterdata i enlighet med rådande GS1 riktlinjer/standard.
Du kommer att ha daglig kontakt med kunder angående lagerstatus, leveransbesked etc. samt att du har mycket kontakt med logistikpartners, de egna lagren samt de lokala kontoren man har i övriga Norden. Kunder är alla stora dagligvaruhandelskunder och läkemedelsgrossister i Norden och produkterna man distribuerar är såväl läkemedel som snabbrörliga konsumentvaror.
BakgrundVi söker dig som har erfarenhet från en liknande roll och har vana att arbeta med snabbrörliga konsumentprodukter och logistikkedjan. Har du erfarenhet från amerikanskt bolag är det meriterande. Eftersom man arbetar nordiskt samt har engelska som koncernspråk är flytande engelska, tal såväl som skrift, en förutsättning. Är du dessutom dansk- och/eller norsktalande är det starkt meriterande. Man arbetar mycket i SAP samt att man behandlar stora mängder data i Excel och goda kunskaper i båda verktygen är ett krav.
Som person är du noggrann då man måste säkerställa att man följer EU direktiv och nordisk lagstiftning angående hur man får distribuera läkemedel. Du trivs i en roll där det händer mycket och ingen dag är den andra lik. Viktigt är också att du trivs att arbeta som en del av ett team där man tar gemensamt ansvar för leveranserna och hjälper varandra. Det inträffar oförutsedda saker och det uppstår problem som måste lösas snabbt och smidigt, därför bör du vara lösningsorienterad med en positiv grundinställning.
Sökord: Customer Service, Supply Chain, logistik, orderhantering, SAP
Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på
www.avanzera.se eller
www.facebook.com/AvanzeraVaraktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-09-09
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 574
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLisa Karbelius 08-545 28 303
FöretagAvanzera Bemanning AB
AdressAvanzera Bemanning AB
Box 853
10137 Stockholm
KontorsadressBox 853, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2398199
Observera att sista ansökningsdag har passerat.