Dansk/svensktalande Stjärna Till Spoc / It-Support
Maxkompetens Konsult AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2016-09-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Dansk/svensktalande Stjärna Till Spoc / It-Support" (publicerad 2016-12-12) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Maxkompetens Konsult AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2016-09-08ArbetsuppgifterI denna roll är du en viktig medarbetare med mycket kundkontakt, främst mot den danska marknaden. Med ITILs processer och regelverk i grunden löser du, tillsammans med dina kollegor, kundernas problem och frågeställningar. I Servicedesk hanteras många olika typer av händelser. Du kommer bland annat sätta behörigheter, ge information, lösa problem samt vara leverantörens dagliga kontakt med beställarens användare. Målet är att ge kunden bra service genom professionellt bemötande, tät återkoppling och uppföljning samt att så snabbt som möjligt åtgärda kundens problem. Vidare ansvarar du för att verksamheten följer kundernas olika SLA:er.
ProfilVi söker dig som vill utnyttja dina kunskaper i det danska språket förenat med en serviceinriktad roll inom IT. Vi tror du har arbetat i en liknande roll tidigare och att du har god kännedom om ärendehantering i Windowsmiljö och att du har koll på Ad Exchange, Citrix samt ett genuint generellt IT-intresse. Du är van att på ett professionellt sätt hantera kunder och att hjälpa dem till en snabb och smidig lösning.
Vi söker dig som:
Behärskar danska i tal och skrift
Har erfarenhet av liknande roll (servicedesk, sitetekniker el. dyl.)
Har ett genuint intresse och förståelse för IT
Har goda kunskaper om Windowsprodukter
Är en glad och positiv medarbetare
Om företagetMaxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering inriktat mot teknik, IT och industri. Vi är auktoriserade genom Bemanningsföretagen Almega och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Våra konsulter är vår främsta tillgång och vi erbjuder friskvårdsbidrag samt försäkringar för att du som konsult ska trivas och må bra. Ledorden i vår verksamhet är kreativitet, ansvar och kompetens.
Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på tio orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har dagligen mellan 350-400 konsulter ute på uppdrag. Koncernbolaget Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår även elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB.
FöretagetVår kund är en väletablerad och välkänd IT-leverantör som hjälper sina kunder bland annat inom områdena it-outsourcing, affärssystem, integrationslösningar samt datacenter. De söker en till medarbetare till deras servicedesk i Kista som tar hand om drift, förvaltning och utveckling av hela eller delar av kundernas befintliga IT-miljö.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-08
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 5092
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnders Gustavsson 0707900496
anders.gustavsson@helpatwork.seFöretagMaxkompetens Konsult AB
AdressMaxkompetens Konsult AB
Herkulesgatan 12
11152 Stockholm
KontorsadressHerkulesgatan 12, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3037443
Observera att sista ansökningsdag har passerat.