Dansk/svensk kundservice m teknisk profil

Jajja Communications AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jajja Communications AB i Stockholm, Piteå, Luleå eller i hela Sverige

Brinner du för att hjälpa kunder och att lösa problem? Älskar du webben?
Som kundservicemedarbetare på Jajja kommer du vara med och lösa utmanande problem i en rolig och het bransch som ständigt är under utveckling och förändring.
Yrke
Dansk- och svensktalande kundservicemedarbetare med teknisk inrikning till Jajja Communications huvudkontor på Södermalm i Stockholm.
Presentation
Jajja erbjuder sökmarknadsföring och är en av Nordens största sökmotoroptimeringsföretag. Jajja hjälper såväl lokala småföretag som några av de stora koncernerna med att synas i sökmotorer som Google, MSN och Yahoo. Jajjas vision, "Jajja ska vara bäst i Norden på sök!", genomsyrar både våra framtida strategier som vår vardagliga inställning till arbete och varandra.
Jajja ska nu förstärka sin kundsserviceavdelning med en dansk- och svensktalande medarbetare som ska få ta hand om en stor dansk återförsäljare och sköta kommunikationen och arbetet med våra danska kunder som prioriterande uppgift. Utöver det ingår avdelningens övriga arbetsuppgifter som service för våra externa kunder samt för våra medarbetare på Jajjas olika avdelningar. Vår person kommer organisatoriskt att ingå i säljavdelningen.
Arbete
Vi söker dig som är positiv, engagerad och utvecklingsorienterad. Du kommer att arbeta i ett team om 8 personer där din sociala och problemlösande kompetens ställs på sin spets dagligen. Ditt dagliga arbete kommer att handla om att registrera inkommande danska ordrar för att på bästa sätt tillmötesgå en SEO (Sökmotoroptimering) anpassning, onsite-optimera kunders webbplatser, lösa problem, ge tips och svara på frågor från huvudsakligen danska och svenska kunder. Våra kunder behöver hjälp med frågor om sin tjänst hos oss, fakturor, rapporter mm. Våra medarbetare behöver hjälp med orderanpassningar och interna funktioner. Avdelningen har även hand om telefonväxeln. Tjänsten innebär att du kommer ha mycket kundkontakt och ansvara för en egen kundkrets samt för den dagliga kommunikationen med en av våra största partners/återförsäljare.
Du som söker är en person som:
• är en problemlösare med god analytisk förmåga.
• har en stark inre motivation och drivkraft och gillar att ha många bollar i luften.
• är energisk, glad, stresstålig och älskar att göra våra kunder nöjda.
• har hög självdisciplin och ett utvecklat ansvarskännande med stark självkänsla och tålamod.
• gillar att ha högt i tak och har lätt för att anpassa dig till olika människor och personligheter.
• trivs i en snabbt växande organisation där det är mycket fart, fläkt och utveckling.
För rätt person kan vi erbjuda en heltidstjänst i ett av branschens mest spännande och välmående företag.

Publiceringsdatum
2011-12-23

Erfarenheter
• Du pratar och skriver flytande på danska och du är duktig på att uttrycka dig i både tal och skrift på svenska.
• Du har kunskaper i grundläggande webbteknik.
• Helst har du erfarenhet av service- och/eller säljarbete.
• Det är meriterande om du har erfarenhet av kundkontakt via telefon.
• Det är meriterande att ha arbetat med SEO (sökmotoroptimering), SEM eller på annat sätt jobbat med webb, men det är inget krav då det viktigaste är att du som person har rätt egenskaper.
Tjänsten kommer att tillsättas i februari 2012.
För mer information och ansökan av tjänsten kontaktar du Jannicke Rinderud, teamledare för Kundservice på Jajja via mail: jannicke.rinderud@jajja.com eller telefon 08-546 66 284 / 0701-666 284.
Vi ser fram emot din ansökan.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-01-18
Då tjänsten ska tillsättas inom kort uppskattar vi att ansökan inkommer så snart som möjligt.
Ange följande referens när du ansöker: Dansk KS
Ansökan kan skickas till e-postadress: jannicke.rinderud@jajja.com

Kontakt
Jannicke Rinderud, Teamledare, 0701-666284, 08-546 66 200 (Växel), 08-546 66 284 (Direkt), jannicke.rinderud@jajja.com

Företag
Jajja Communications AB

Adress
Jajja Communications AB
Rosenlundsgatan 54
11247 STOCKHOLM

Kontorsadress
Rosenlundsgatan 54
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-546 66 200
Faxnummer: 08-546 66 201
E-postadress: mattias.kellquist@jajja.com

Jobbnummer
1114744

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jajja Communications AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jajja Communications AB: