Dansk Service Desk Agent till global koncern i Søborg

Dfind IT / Supportteknikerjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Dfind IT i Malmö, Lund, Kävlinge, Trelleborg, Landskrona eller i hela Sverige

Har du ett positivt mindset, brinner för kundnöjdhet och triggas av problemlösning?

Då kan du passa in i vår kunds Regional Service Desk EMEA, som söker en dansktalande servicedesk agent med omgående start. Här ansvarar man för support av det internationella bolagets interna IT kunder och användare i EMEA regionen.

Publiceringsdatum
2012-01-18

Om tjänsten
Regional Service Desk EMEA är en av tre Service Desk regioner som ingår i Global Service Desk organisationen inom Corporate IT. Service Desk är en av nyckelfunktionerna i leveransen IT tjänster inom bolaget. Organisationen är uppdelad i två grupper: Agents, som är Single Point of Contact för IT support och Analysts, som hanterar PC hårdvara och mjukvara supporten. Service Desk EMEAs interna IT kunder är i dag primärt i Danmark och Sverige, men målet är att öka Service Desk-kundbasen till att täcka alla IT användare i EMEA regionen, vilket innebär både expansion och utvecklingsmöjligheter för rätt person. Som första och enda kontaktpunkt för IT-support är Service Desk EMEA därför en kritisk IT service organisation för bolaget.

Jobbet som Service Desk Agent innebär att lösa inkommande IT-förfrågningar och att säkerställa en dokumenterad, snabb och effektiv lösning av problem från slutanvändare. Du kommer att få en bra bild av bolagets affärssystem för eskalering av tickets till lämplig grupp inom Corporate IT och du ska därför ha en bra känsla för att söka information i flera databaser. Vi ser också gärna att du har ett intresse för nätverk och infrastruktur. I IT-miljön som är Microsoftdominerad finner du bl.a. Windows, Office, SharePoint, Active Directory och Lotus Notes.

Vem är du?
Erfarenhet av support inom Windows 7 och XP samt AD är ett krav. Det är meriterande om du tidigare har använt HP Service Center som helpdesksystem. Även ITIL foundation är en fördel. Det är ett absolut måste att du har danska som modersmål och talar och skriver flytande engelska.

Som person måste du vara extremt serviceminded och ha god kommunikations- och samarbetsförmåga då du dagligen har intensiv kontakt med kolleger och interna kunder på övriga bolag i koncernen och med samtliga avdelningar inom Corporate IT. Du kommer att vara en del av ett litet med tajt team, där ambitionsnivån är hög men där det alltid finns utrymme för skratt och gemenskap

Så ansöker du
Du kommer att bli anställd av Dfind IT AB och uthyrd som konsult hos vår kund. Uppdragets längd är minst 6 månader med möjlighet till förlängning. Sök tjänsten via vår hemsida www.dfind.se/IT så snart som möjligt, då kunden satsar på att få rätt person på plats inom kort. För frågor är du välkommen att kontakta Sara Stjernquist på sara.stjernquist@dfind.se .

Ort: Søborg, Danmark

Uppdragsgivare: Dfind IT

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: 200097512
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Stjernquist

Företag
Dfind IT

Adress
Dfind IT

Jobbnummer
1132472

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Dfind IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dfind IT: