Dansk Service Desk Agent till global koncern i Søborg
Dfind IT / Supportteknikerjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dfind IT i Malmö,
Lund,
Kävlinge,
Trelleborg,
Landskrona eller i
hela Sverige Har du ett positivt mindset, brinner för kundnöjdhet och triggas av problemlösning?
Då kan du passa in i vår kunds Regional Service Desk EMEA, som söker en dansktalande servicedesk agent med omgående start. Här ansvarar man för support av det internationella bolagets interna IT kunder och användare i EMEA regionen.
Publiceringsdatum2012-01-18Om tjänstenRegional Service Desk EMEA är en av tre Service Desk regioner som ingår i Global Service Desk organisationen inom Corporate IT. Service Desk är en av nyckelfunktionerna i leveransen IT tjänster inom bolaget. Organisationen är uppdelad i två grupper: Agents, som är Single Point of Contact för IT support och Analysts, som hanterar PC hårdvara och mjukvara supporten. Service Desk EMEAs interna IT kunder är i dag primärt i Danmark och Sverige, men målet är att öka Service Desk-kundbasen till att täcka alla IT användare i EMEA regionen, vilket innebär både expansion och utvecklingsmöjligheter för rätt person. Som första och enda kontaktpunkt för IT-support är Service Desk EMEA därför en kritisk IT service organisation för bolaget.
Jobbet som Service Desk Agent innebär att lösa inkommande IT-förfrågningar och att säkerställa en dokumenterad, snabb och effektiv lösning av problem från slutanvändare. Du kommer att få en bra bild av bolagets affärssystem för eskalering av tickets till lämplig grupp inom Corporate IT och du ska därför ha en bra känsla för att söka information i flera databaser. Vi ser också gärna att du har ett intresse för nätverk och infrastruktur. I IT-miljön som är Microsoftdominerad finner du bl.a. Windows, Office, SharePoint, Active Directory och Lotus Notes.
Vem är du?
Erfarenhet av support inom Windows 7 och XP samt AD är ett krav. Det är meriterande om du tidigare har använt HP Service Center som helpdesksystem. Även ITIL foundation är en fördel. Det är ett absolut måste att du har danska som modersmål och talar och skriver flytande engelska.
Som person måste du vara extremt serviceminded och ha god kommunikations- och samarbetsförmåga då du dagligen har intensiv kontakt med kolleger och interna kunder på övriga bolag i koncernen och med samtliga avdelningar inom Corporate IT. Du kommer att vara en del av ett litet med tajt team, där ambitionsnivån är hög men där det alltid finns utrymme för skratt och gemenskap
Så ansöker duDu kommer att bli anställd av Dfind IT AB och uthyrd som konsult hos vår kund. Uppdragets längd är minst 6 månader med möjlighet till förlängning. Sök tjänsten via vår hemsida
www.dfind.se/IT så snart som möjligt, då kunden satsar på att få rätt person på plats inom kort. För frågor är du välkommen att kontakta Sara Stjernquist på
sara.stjernquist@dfind.se .
Ort: Søborg, Danmark
Uppdragsgivare: Dfind IT
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: 200097512
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSara Stjernquist
FöretagDfind IT
AdressDfind IT
Jobbnummer 1132472
Observera att sista ansökningsdag har passerat.