Däckia söker medarbetare till Kund-/Säljsupport

Huvudkontoret Täby / Butikssäljarjobb / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Huvudkontoret Täby i Täby, Vallentuna, Stockholm, Sigtuna, Södertälje eller i hela Sverige

Däckia AB är en av Sveriges ledande däckservicekedjor och vänder sig till privatpersoner och företag runtom i Sverige. I kedjan ingår 98 Däckiaverkstäder och 51 samarbetspartners över hela landet. Däckia har ett brett sortiment av däck och fälg, och tillhandahåller ledande varumärken för allt från stora entreprenadmaskiner till skottkärror.

I Bollnäs finns även en regummeringsanläggning med produktion om ca 11 000 enheter.
Företaget har också ett dotterbolag i Karlstad, Interwheel för kompletta hjul.

Däckia AB ägs sedan juni 2012 av Pirelli. De senaste åren har präglats av stabil lönsamhet, tillväxt och utvecklingsprojekt inom flera områden. Grunden för framgångarna är engagerade och kunniga medarbetare och partners. Under 2015 omsatte bolaget 717 miljoner kronor och sysselsatte mer än 300 personer.

Nu söker vi en driven medarbetare till Kund-/Säljsupport

Har du en servicenivå utöver det vanliga och därtill ett stort intresse av däck och bilar? Söker du en säljande och serviceinriktad befattning inom Kund-/Säljsupport där du får möjlighet att vara med och påverka?

Tjänsten, som är på heltid och placerad i Täby, ska tillsättas snarast. Varmt välkommen med din ansökan.

Publiceringsdatum
2016-06-02

Dina arbetsuppgifter
Rollen innebär att operativt delta i det dagliga arbetet för att förbättra servicen till Däckias kunder och verkstäder.

Du arbetar som en del av gruppen med arbetsuppgifter såsom:

• Kundansvar
• Hantera inkommande mail
• Hantera inkommande samtal
• Orderhantering
• Försäljning mot befintliga företagskunder
• Administrera avtal
• Systemsupport
• Stödfunktion till försäljningsavdelningen
• Rapportering till avdelningschef

Utbildning / Erfarenhet

Vi söker dig med god erfarenhet inom däck- och bilbranschen alternativt som har ett stort intresse inom området. Du är i början av din karriär och arbetar idag i en relationsbyggande roll, gärna inom försäljning eller kundservice. Vidare ser vi att du har god förståelse för olika affärssystem. Du är noggrann, kreativ, stresstålig och en riktig lagspelare som inte tvekar att ställa upp för gruppen när det behövs. Du utmanas av att utveckla och förbättra kundrelationer.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är driven, positiv och säljande som person. Du är dessutom prestigelös, kreativ och initiativtagande. Dina ledord är service och kvalitet och du har förmåga att arbeta flexibelt och proaktivt på det sätt som de skiftande situationerna inom kund-/säljupport kräver. Du har ett starkt förbättringstänk och är bra på att prioritera. Därtill behöver du tycka om att bygga relationer såväl med kunder som i de interna leden. Du har självklart mycket goda kunskaper i Officepaketet.

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: carl.bergqvist@dackia.se

Kontakt
Carl Bergqvist, Kundsupportchef 072-745 75 08

Företag
Huvudkontoret Täby

Adress
Huvudkontoret Täby
Box 2980
18729 Täby

Kontorsadress
Enhagsslingan 5
Täby

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2883708

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Huvudkontoret Täby

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Huvudkontoret Täby: