Däckia söker en bilintresserad praktikant till Kundtjänstteamet

Däckia AB / Kundservicejobb / Stockholm
2021-09-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Däckia söker en bilintresserad praktikant till Kundtjänstteamet" (publicerad 2022-03-30) ⬅️


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Däckia AB i Stockholm, Lidingö, Sollentuna, Täby, Vallentuna eller i hela Sverige

Om Däckia
Däckia är en av Sveriges ledande däckservicekedjor och vänder sig till privatpersoner och företag runtom i Sverige. Däckias kärnvärden står för hög service, kunskap och säkerhet.
I kedjan ingår 65 Däckiaverkstäder och 50 samarbetspartners över hela landet. Däckia ägs sedan 2012 av Pirelli. Under 2019 omsatte bolaget 730 miljoner kronor och sysselsätter idag mer än 300 personer. Däckia har ett brett sortiment av däck och fälg, och tillhandahåller ledande varumärken allt från stora entreprenadmaskiner till skottkärror.
Däckia söker nu en praktikant till vår kundserviceavdelning. Praktiken är på heltid under max 1 år, med start omgående, med placering på vårt kontor i Kista.
Vi söker dig som vill utvecklas och lära dig mer om arbetet inom Kundservice inom däckbranschen. Är du serviceinriktad och har ett stort intresse för däck- och bilbranschen samt vill vara med och utveckla våra arbetssätt, då har du hittat rätt.

Publiceringsdatum
2021-09-06

Om tjänsten
Rollen innebär att operativt delta i det dagliga arbetet samt vara med och utveckla arbetssätt och processer för att förbättra servicen till Däckias kunder och verkstäder.
Du arbetar som en del av gruppen med arbetsuppgifter såsom:
Hantera inkommande mail
Hantera inkommande samtal
Orderhantering
Administrera avtal
Systemsupport
Övriga ad-hoc-uppgifter
Rapportering till avdelningschef

Vi söker dig som har god ekonomisk förståelse och är antingen nyutbildad gymnasieekonom eller annan relevant utbildning. Vidare ser vi gärna att du har intresse och förståelse för olika affärssystem och är dator- och softwaremogen. Du är noggrann, stresstålig och en riktig lagspelare som inte tvekar att ställa upp för gruppen när det behövs. Du utmanas av att utveckla och förbättra kundrelationer.
För att trivas och lyckas i denna roll ser vi att du som person är driven, positiv, ordningssam och serviceinriktad. Du är dessutom prestigelös och initiativtagande. Dina ledord är service och kvalitet och du har förmåga att arbeta flexibelt. Om du dessutom är bilintresserad så är det en fördel för att lättare förstå våra däckdimensioner etc
Vi erbjuder:
Intressanta och ansvarsfulla arbetsuppgifter
Ett utvecklande och självständigt arbete i ett stabilt, trivsamt och framgångsrikt företag
Möjlighet att påverka utveckling av arbetssätt och Däckias erbjudande mot kund
Trevliga kollegor i nya kontorslokaler i Kista


Vid frågor kontakta Sales & Marketing Manager, Daniel Nilsson, daniel.nilsson@dackia.se
Välkommen med din ansökan till: ansokan@dackia.se ASAP då tjänsten tillsätts inom kort och urval sker löpande.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-06

Adress
Däckia AB
Färögatan 33
16451 Kista

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Kundtjänstmedarbetare".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Däckia AB (org.nr 556527-6952), http://www.dackia.se
Färögatan 33 (visa karta)
164 51  KISTA

Ansökan
E-post: ansokan@dackia.se

Arbetsplats
Huvudkontoret Kista

Jobbnummer
5947512

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Däckia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Däckia AB: