Cxpm Manager

Telenor Sverige AB / Supportteknikerjobb / Karlskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Karlskrona, Ronneby, Torsås, Karlshamn, Emmaboda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telenor Sverige AB i Karlskrona, Tingsryd, Nybro, Kalmar, Kristianstad eller i hela Sverige

Det här är vi
För oss kommer människan alltid först. Och tekniken först därefter. Du ska alltid kunna vara uppkopplad med de och det som betyder mest för just dig. Vår övertygelse är att uppkopplade samhällen är starkare samhällen. Som en Telenor-medarbetare kommer du att vara en viktig pusselbit av en större internationell organisation som vill skapa samhällsnytta genom att leverera förstklassig uppkoppling i de samhällen vi verkar.

Till denna tjänst söker vi nu en driven, nyfiken och kundmedveten medarbetare till vårt team Network Operations Excellence i rollen som CX/PM Manager. Telenor är mitt i en pågående stark digital transformation och vi tror att alla på något sätt är innovatörer. Därför välkomnar vi medarbetare som tänker nytt, på sitt eget vis.


Vad du kommer att göra

Network Operations Excellence (NOE) är ett team inom Network Operations som jobbar tvärfunktionellt inom Telenor Sverige. Teamet består idag av tio seniora medarbetare och vi utökar nu teamet med en CX/PM Manager som är en helt ny roll inom Network Operations med placering i Karlskrona , Karlskoga och Stockholm. Inom NOE jobbar vi alltid med kunden i fokus för att säkerställa kvalitet i Telenors tjänsteleverans. Denna roll blir en viktig nyckelspelare för att öka proaktiviteten ytterligare inom Networks och korrelera samband mellan nätperformance, operationella processer och kundupplevelsen för att samtidigt initiera och prioritera rätt förbättringsåtgärder

Vad gör teamet?
En viktig del av uppdraget är den kontinuerliga kvalitetsuppföljningen av driften där vi genom vårt process- och KPI ägarskap för Incident-, Problem-, Deploy- och Config Management datadrivet visualiserar, följer upp och är drivande i ständiga förbättringar. Inom vårt uppdrag ingår även koordinering av Networks Risk Management samt att vara drivande i kontinuitetsplanering kopplat till driftområdet

En annan viktig del vårt uppdrag är operativt lead för Task Force- & Major Incident Management där vi sammankallar, koordinerar och säkerställer tvärfunktionell progress inom våra mest komplicerade och utmanande incidenter och problem oavsett område. Du ingår i en spännande verksamhet som har en central roll med många interna och externa gränssnitt där det tvärfunktionella samarbetet är en viktig del av helhetsleveransen. Driftkvalitet och Kundupplevelse är alltid högsta prioritet för oss.


I rollen som Operations CX/PM Manager kommer du att
* Visualisera och kartlägga samband mellan kundinsiktsdata, nätperformance- , incident- och problem management data för att säkerställa att rätt proaktiva prioriteringar görs inom Networks för att öka kundupplevelsen
* Representera Networks i olika tvärfunktionella CX/PM forum och ha tight dialog med stakeholders och domänsvariga inom Networks
* Vara drivande i proaktivt förbättringsarbete som att kvalitetssäkra 24/7 tjänstemonitorering och performance data inom Networks olika teknikområden
* Vid behov vara sammanhållande och drivande i kundeskaleringar inom Networks som kräver koordinering med flera team och stakeholders

Vem du är
* Har ett starkt intresse och övergripande förståelse kring hur våra tjänster används och hur nätperformance påverkar slutkundsupplevelsen
* Helhetssyn och förmåga att identifiera rätt KPI:er för att bedöma slutkundsupplevelsen
* Har god övergripande förståelse för Networks operationella processer och värdeflöden
* Är analytisk, metodisk och noggrann, vana att arbeta och dra slutsatser av kund- och nätdata

Vi ser också att du:
* Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift
* Är kommunikativ, gillar att ta lead i olika forum och samarbeta inom tvärfunktionella värdeflöden
* Har erfarenhet av att arbeta med statistik, trender och utvecklat enklare script
* Har erfarenhet av Agile way of work kopplat till förbättringsarbete

Vårt löfte
Nyckeln till vår framgång är en balanserad arbetskraft. För att säkra det arbetar vi aktivt för att främja en arbetsmiljö där våra anställda får stöd och egenmakt inom alla sina arbetsområden. Vi lovar dig ett mänskligt företag som har hög vilja till självförbättring och att snabbt anpassa sig till en digitaliserad värld. Du välkomnas varmt in till ett skickligt team av professionella kolleger och utöver detta erbjuder vi även:
* Ett flexibelt arbetssätt - träna på lunchen utan att stressa tillbaka till jobbet, att i lugn och ro kunna lämna/hämta upp barn från förskolan och jobba hemifrån de dagar du behöver? Så länge du kan leverera vad du ska så är friheten stor.
* Utbildningsprogram så att du som medarbetare kan fördjupa din kunskap och bredda kompetensen.
* Ett generöst hälsovårdspaket innehållandes exempelvis Give me a break-days, anställningsrabatter, hälsokontroller, tjänstepension och mycket mer.

Sök till oss idag
Om du tycker att det här låter intressant och vill höra mer, vänligen kontakta Jonas Toll 0708-8331233. Vill du veta mer om rekryteringsprocessen, kontakta HR Manager, Andreas Friman 0734-417195. Skicka inte din cv via mail, dessa kommer inte att utvärderas.

Bra att känna till

Enligt Telenors policy genomför vi bakgrundskontroll på slutkandidat för samtliga rekryteringar.
Placeringsort: Karlskrona/Karlskoga/Stockholm

Varaktighet, arbetstid
FULLTIME PERMANENT

Publiceringsdatum
2022-05-12

Ersättning
SALARY

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Telenor Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "J107134".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Telenor Sverige AB (org.nr 556421-0309)

Jobbnummer
6639199

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telenor Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telenor Sverige AB: