Customs Process Administrators, Göteborg
KGH Customs Services AB / Backofficejobb / Göteborg
2021-09-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Customs Process Administrators, Göteborg" (publicerad 2022-05-12) ⬅️
Visa alla backofficejobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos KGH Customs Services AB i Göteborg,
Munkedal,
Strömstad,
Eda,
Stockholm eller i
hela Sverige Facilitating Trade for Sustainable Growth!
If you enjoy working in an international environment with passionate and highly competent colleagues and want to make an impact within a dynamic organisation, then KGH Customs Services is a good match for you. Established in 1963, KGH has grown to become one of the largest European providers of international trade and customs solutions and services.
Today, we offer a comprehensive range of innovative solutions and services to over 28,000 customers each year across Europe. With close to 1000 colleagues operating in 22 countries our business model and customer offering addresses strategy, compliance, operational solutions and digitalisation opportunities. This breadth and depth of capabilities and geographical coverage make us unique compared to competition.
KGH is since September 2020 now part of the Maersk family.
Vi söker fler handläggare till vårt kontor i Göteborg
Att jobba hos oss innebär att upprätta tulldeklarationer för ett antal fasta kunder med återkommande uppdrag enligt gällande regelverk.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att:
- Administrera tulldeklarationer
- Tolka regelverk
- Klassificera varor
- Ha en god dialog med kunder, Tullverket och andra myndigheter
På kontoret är vi totalt 50 personer som jobbar med hantering av tulldeklarationer. Som anställd hos oss blir du en del i ett internationellt företag som erbjuder ett stimulerande arbete med ett positivt arbetsklimat.
Vi söker dig som vill ha ett varierande och utvecklande jobb samt är serviceinriktad med förmåga att lösa kundens uppdrag på ett snabbt och noggrant sätt.
Sök om du:
- Har viljan att utvecklas och lära mer i en internationell miljö
- Är tålmodig, prestationsorienterad, motiverande och orädd
- Har en positiv inställning, hög serviceförmåga
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- Du bör hantera ett högt arbetstempo samtidigt som vara noggrann.
Du kommer till en arbetsplats med trevliga arbetskamrater. Vi erbjuder intern upplärning och goda
möjligheter att utvecklas.
Det vore kul att ha dig i vårt team - välkommen med din ansökan!
Ansökningar behandlas löpande.
Working at KGH means working in an international environment together with passionate and highly competent colleagues. With a strong drive to generate sustainable solutions, we facilitate international trade and help our customers to grow their business. The willingness to get engaged in this important task is clear proof of the pride and commitment felt by everyone throughout the company.
This is our story. What's yours?
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2021-09-10ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKgh Customs Services AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/69".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kgh Customs Services AB (org.nr 556096-7431)
Arbetsplats KGH Customs Services, Göteborg
Jobbnummer 5957990
Observera att sista ansökningsdag har passerat.