Customs Process Administrator, vikariat

KGH Customs Services AB / Backofficejobb / Eda
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Eda, Årjäng, Arvika, Bengtsfors, Grums eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KGH Customs Services AB i Eda, Strömstad, Munkedal, Göteborg, Stockholm eller i hela Sverige

Facilitating Trade for Sustainable Growth!

If you enjoy working in an international environment with passionate and highly competent colleagues and want to make an impact within a dynamic organisation, then KGH Customs Services is a good match for you. Established in 1963, KGH has grown to become one of the largest European providers of international trade and customs solutions and services.

Today, we offer a comprehensive range of innovative solutions and services to over 28,000 customers each year across Europe. With close to 1000 colleagues operating in 22 countries our business model and customer offering addresses strategy, compliance, operational solutions and digitalisation opportunities. This breadth and depth of capabilities and geographical coverage make us unique compared to competition.

KGH is since September 2020 now part of the Maersk family.



Vi söker en handläggare till ett vikariat på vårt kontor i Eda
Vi söker en handläggare, Customs Process Administrator, till vårt kontor i Eda.

Här arbetar vi med hantering av tulldeklarationer för våra kunder, och du möter du dagligen chaufförer och säkerställer att de har rätt dokumentation för att de ska få en smidig gränspassering.

Vikariatet sträcker sig till september 2022, med möjlighet till förlängning.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att:

- Administrera tulldeklarationer
- Tolka regelverk
- Klassificera varor
- Ha en god dialog med kunder, Tullverket och andra myndigheter

Som anställd hos oss blir du en del i ett internationellt företag som erbjuder ett stimulerande arbete med ett positivt arbetsklimat.

Vi söker dig som vill ha ett varierande och utvecklande jobb. Är serviceinriktad med förmåga att lösa kundens uppdrag på ett snabbt, noggrant och trevligt sätt.

Vi söker dig som har:

- Erfarenhet från branschen eller annan arbetslivserfarenhet samt avslutad gymnasieutbildning
- Positiv inställning och förmåga att skapa goda kundrelationer
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- Hög servicekänsla och är lösningsorienterad
- Lätt för att jobba i team, men också med god förmåga att jobba självständigt

Du kommer till en arbetsplats med trevliga arbetskamrater. Vi erbjuder intern upplärning och goda möjligheter att utvecklas.

Det vore kul att ha dig i vårt team - välkommen med din ansökan!

Working at KGH means working in an international environment together with passionate and highly competent colleagues. With a strong drive to generate sustainable solutions, we facilitate international trade and help our customers to grow their business. The willingness to get engaged in this important task is clear proof of the pride and commitment felt by everyone throughout the company.

This is our story. What's yours?

Varaktighet, arbetstid
Dagtid måndag-fredag, vissa dagar med förskjuten arbetstid.. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning

Publiceringsdatum
2021-12-06

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kgh Customs Services AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/100".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kgh Customs Services AB (org.nr 556096-7431)

Arbetsplats
KGH Customs Services, Eda

Kontakt
Karin Fladberg
+46 571 387 67

Jobbnummer
6154887

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KGH Customs Services AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KGH Customs Services AB: