Customs Process Administrator till färjekontoret, Strömstad

KGH Customs Services AB / Backofficejobb / Strömstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Strömstad, Tanum, Dals-Ed, Munkedal, Bengtsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KGH Customs Services AB i Strömstad, Munkedal, Eda, Göteborg, Stockholm eller i hela Sverige

Facilitating Trade for Sustainable Growth!

If you enjoy working in an international environment with passionate and highly competent colleagues and want to make an impact within a dynamic organisation, then KGH Customs Services is a good match for you. Established in 1963, KGH has grown to become one of the largest European providers of international trade and customs solutions and services.

Today, we offer a comprehensive range of innovative solutions and services to over 28,000 customers each year across Europe. With close to 1000 colleagues operating in 22 countries our business model and customer offering addresses strategy, compliance, operational solutions and digitalisation opportunities. This breadth and depth of capabilities and geographical coverage make us unique compared to competition.

KGH is since September 2020 now part of the Maersk family.



Customs Process Administrator till färjekontoret, Strömstad
Till vårt kontor på Torskholmen i Strömstad söker vi dig som är social och gillar administrativa arbetsuppgifter.

Du blir en del av vårt team som består av 4 personer, som i huvudsak jobbar mot ett antal kunder med fasta godsflöden. Detta är ett front office där du dagligen möter chaufförer och säkerställer att de har rätt dokumentation för att de ska få en smidig gränspassering.

I rollen som Customs Process Administrator upprättar du tulldeklarationer för våra kunder vid import och export av varor. Då vi sätter kunden i centrum ställer vi höga krav på din servicekänsla och förmåga att lösa kundens problem.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att:

- Administrera tulldeklarationer
- Tolka regelverk
- Klassificera varor
- Ha en god dialog med kunder, Tullverket och andra myndigheter


Vi söker dig som har följande egenskaper:

- Lätt för att arbeta i team, och bidrar till en god arbetsmiljö
- Kvalitetsmedveten
- Positiv och skapar goda kundrelationer
- Hög servicekänsla och lösningsorienterad
- Goda språkkunskaper


Som anställd hos oss blir du en del i ett internationellt företag som erbjuder ett stimulerande arbete med ett positivt arbetsklimat.

Du kommer till en arbetsplats med trevliga arbetskamrater. Vi erbjuder intern upplärning och goda möjligheter att utvecklas.

Det vore kul att ha dig i vårt team - välkommen med din ansökan!



Working at KGH means working in an international environment together with passionate and highly competent colleagues. With a strong drive to generate sustainable solutions, we facilitate international trade and help our customers to grow their business. The willingness to get engaged in this important task is clear proof of the pride and commitment felt by everyone throughout the company.

This is our story. What's yours?

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2021-10-18

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kgh Customs Services AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/84".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kgh Customs Services AB (org.nr 556096-7431)

Arbetsplats
Region South, Strömstad, Färjan

Kontakt
Peter Levin
+46 10 459 08 20

Jobbnummer
6050439

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KGH Customs Services AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KGH Customs Services AB: