Customs Process Administratör/speditör
KGH Customs Service AB / Speditörsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla speditörsjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos KGH Customs Service AB i Östersund,
Strömstad eller i
hela Sverige KGH Customs Services är Europas största och mest expansiva leverantör av tulltjänster för gränsöverskridande handel och har idag 520 anställda. Företaget är etablerat vid de viktigaste gränspassagerna i Europa och vi erbjuder våra kunder dygnetrunt support under årets alla dagar. Med 50 års erfarenhet och fokus på internationell handel och tullfrågor erbjuder KGH tull- och momstjänster inom affärsområdena Declarations, VAT-Representation, Consulting, Academy, Software och Border Services.
KGH växer och behöver flera engagerade medarbetare!
I KGH Customs Services har vi ambitionen att växa och stärka vår position som Europas ledande tulltjänsteföretag. Vi söker nu en person till vårt kontor i Östersund. Vi söker dig som är målinriktad och gärna har en bakgrund inom tull och skattefrågor alternativt är villig att från grunden lära dig ett spännande och utvecklande yrke. Alla våra nyanställda genomgår en grundlig utbildning, som ger dig en mycket god start på din nya karriär inom en spännande bransch där våra ledord är kvalité och kompetens. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö och möjlighet att bidra till vårt företags och din egen utveckling för att tillsammans nå våra mål.
Vi söker dig som vill vara med och växa med oss
Vi söker en Customs Process Administrator (speditör) till vårt kontor i Östersund
Du som söker har gymnasieutbildning. Du arbetar självständigt och klarar högt tempo. Du är ansvarsfull, effektiv, lösningsorienterad, kvalitetsmedveten och lärovillig. Du har god förmåga att samarbeta samt god social kompetens. Du är positiv och utåtriktad, och bidrar till att upprätthålla en god arbetsmiljö.
God erfarenhet av PC som arbetsvertyg och mycket goda kunskaper i norska och engelska, både skriftligt och muntligt är en självklarhet. Andra språkkunskaper är en fördel.
Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att tullklarera gods till och från EU, samt annat förekommande kontorsarbete, däribland mycket kontakt med kunder. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av tullklarering/kundbehandling. Upplärning ges internt av vårt Customs Academy.
Vi erbjuder dig en möjlighet att jobba i ett positivt och expansivt företag med trevliga kollegor, goda utvecklingsmöjligheter inom branschen och varierade arbetsuppgifter.
Publiceringsdatum2012-09-25Anställningstyp/arbetstiderTillsvidare 100%, arbetstiden är förlagd till kontorstid måndag-fredag.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Lön enl överenskommelse. Kollektivavtal finns
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-09-28
Ange följande referens när du ansöker: CPA Östersund
Ansökan kan skickas till e-postadress:
par.skytt@kghcustoms.comKontaktPär Skytt 063-577303, 070-6121690,
par.skytt@kghcustoms.comFöretagKGH Customs Service AB
AdressKGH Customs Service AB
83130 ÖSTERSUND
KontorsadressBibliotekssgatan 5
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 063-577300
Jobbnummer 1348932
Observera att sista ansökningsdag har passerat.