Customs Process Administratör/speditör

KGH Customs Service AB / Speditörsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla speditörsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KGH Customs Service AB i Östersund, Strömstad eller i hela Sverige

KGH Customs Services är Europas största och mest expansiva leverantör av tulltjänster för gränsöverskridande handel och har idag 520 anställda. Företaget är etablerat vid de viktigaste gränspassagerna i Europa och vi erbjuder våra kunder dygnetrunt support under årets alla dagar. Med 50 års erfarenhet och fokus på internationell handel och tullfrågor erbjuder KGH tull- och momstjänster inom affärsområdena Declarations, VAT-Representation, Consulting, Academy, Software och Border Services.

KGH växer och behöver flera engagerade medarbetare!

I KGH Customs Services har vi ambitionen att växa och stärka vår position som Europas ledande tulltjänsteföretag. Vi söker nu en person till vårt kontor i Östersund. Vi söker dig som är målinriktad och gärna har en bakgrund inom tull och skattefrågor alternativt är villig att från grunden lära dig ett spännande och utvecklande yrke. Alla våra nyanställda genomgår en grundlig utbildning, som ger dig en mycket god start på din nya karriär inom en spännande bransch där våra ledord är kvalité och kompetens. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö och möjlighet att bidra till vårt företags och din egen utveckling för att tillsammans nå våra mål.

Vi söker dig som vill vara med och växa med oss

Vi söker en Customs Process Administrator (speditör) till vårt kontor i Östersund
Du som söker har gymnasieutbildning. Du arbetar självständigt och klarar högt tempo. Du är ansvarsfull, effektiv, lösningsorienterad, kvalitetsmedveten och lärovillig. Du har god förmåga att samarbeta samt god social kompetens. Du är positiv och utåtriktad, och bidrar till att upprätthålla en god arbetsmiljö.
God erfarenhet av PC som arbetsvertyg och mycket goda kunskaper i norska och engelska, både skriftligt och muntligt är en självklarhet. Andra språkkunskaper är en fördel.
Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att tullklarera gods till och från EU, samt annat förekommande kontorsarbete, däribland mycket kontakt med kunder. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av tullklarering/kundbehandling. Upplärning ges internt av vårt Customs Academy.

Vi erbjuder dig en möjlighet att jobba i ett positivt och expansivt företag med trevliga kollegor, goda utvecklingsmöjligheter inom branschen och varierade arbetsuppgifter.

Publiceringsdatum
2012-09-25

Anställningstyp/arbetstider
Tillsvidare 100%, arbetstiden är förlagd till kontorstid måndag-fredag.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön
Lön enl överenskommelse. Kollektivavtal finns

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-09-28
Ange följande referens när du ansöker: CPA Östersund
Ansökan kan skickas till e-postadress: par.skytt@kghcustoms.com

Kontakt
Pär Skytt 063-577303, 070-6121690, par.skytt@kghcustoms.com

Företag
KGH Customs Service AB

Adress
KGH Customs Service AB
83130 ÖSTERSUND

Kontorsadress
Bibliotekssgatan 5

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 063-577300

Jobbnummer
1348932

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KGH Customs Service AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KGH Customs Service AB: