Customer Support till Extron

Needo Recruitment Sthlm AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Needo Recruitment Sthlm AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Botkyrka, Sollentuna eller i hela Sverige

Företaget

Extron Electronics grundades 1983 och har sitt huvudkontor i Kalifornien, USA. Företaget är en ledande tillverkare på den professionella AV-marknaden (AudioVisuell).

Extron skapar innovativa lösningar för att underlätta samarbete, förbättra lärandet och förbättra kommunikation och arbetsflöde. Deras företagsfilosofi bygger på tre begrepp: Service, Support och Solutions - S3. Genom att följa denna standard har Extron blivit en av världens ledande leverantörer av produkter och utbildning till den professionella AV-industrin.

Företaget har produkter som täcker områden som: video och datorgränssnitt, växling och signalfördelning till professionella bildskärmar och projektorer. Extron driver över 30 kontor och regionala utbildnings- och demonstrationsanläggningar runt om i världen.

Din roll som Customer Support

I din roll som Customer Support kommer du arbeta i en teknisk miljö som hanterar försäljning och allmänna tekniska problem. Du kommer tillhöra den nordiska regionen och ha kontakt med teammedlemmar i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Island.

De dagliga arbetsuppgifterna innefattar full kundservice, där du bland annat ansvarar för:

Assistera inkommande telefonsamtal, orderbeställningar/orderspårning och uppringning av kunder

Assistera Sales Support Specialist vid behov

Arbeta mycket med uppföljning

Supportera företagskunder i Extrons olika produkter

Registrera kundordrar i Avante system

Utveckla och behålla en nära relation till Extrons återförsäljare

Hjälpa till att lösa mindre klientproblem samt veta när en Team Leader eller RSM behöver bli påkopplade

Publiceringsdatum
2019-03-11

Kvalifikationer
För att lyckas som Customer Support är du serviceminded, kommunikativ och proaktiv. Du har ett starkt öga för detaljer och är en organiserad person.

Vi söker dig med ett tekniskt intresse och cirka 2-3 års erfarenhet inom kundservice med viss exponering för B2B försäljning. Vidare har du en avslutad gymnasieutbildning och är flytande i tal och skrift i svenska och engelska. Kunskaper i några av de andra nordiska språken ses som starkt meriterande.

Övrig information
Vi söker kvalitativa individer som önskar åstadkomma en professionell och givande karriärmöjlighet. Extron erbjuder en lång grundträning på 2 månader där det förekommer en del besök till Holland. Du kommer få relevant utbildning för rollen som Customer Support samt interna utbildningar kontinuerligt för att säkerställa och utveckla din kompetens.

Detta är ett uppdrag där du blir anställd hos Needo och arbetar på uppdrag hos Extron. Därefter finns goda möjligheter att bli anställd direkt hos Extron.

Plats: Stockholm

Start enligt överenskommelse

Kan det här vara du eller känner du någon som är lämpad för jobbet?

• Tveka inte att skicka in din ansökan eller kontakta oss då urval sker löpande!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-19
Ange följande referens när du ansöker: needo65532
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Needo Recruitment Sthlm AB

Adress
Needo Recruitment Sthlm AB
Drottninggatan 88F
11360 Stockholm

Kontorsadress
Drottninggatan 88F

Jobbnummer
4659674

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Needo Recruitment Sthlm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Needo Recruitment Sthlm AB: