Customer Support till Extron
Needo Recruitment Sthlm AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Needo Recruitment Sthlm AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Botkyrka,
Sollentuna eller i
hela Sverige Företaget
Extron Electronics grundades 1983 och har sitt huvudkontor i Kalifornien, USA. Företaget är en ledande tillverkare på den professionella AV-marknaden (AudioVisuell).
Extron skapar innovativa lösningar för att underlätta samarbete, förbättra lärandet och förbättra kommunikation och arbetsflöde. Deras företagsfilosofi bygger på tre begrepp: Service, Support och Solutions - S3. Genom att följa denna standard har Extron blivit en av världens ledande leverantörer av produkter och utbildning till den professionella AV-industrin.
Företaget har produkter som täcker områden som: video och datorgränssnitt, växling och signalfördelning till professionella bildskärmar och projektorer. Extron driver över 30 kontor och regionala utbildnings- och demonstrationsanläggningar runt om i världen.
Din roll som Customer Support
I din roll som Customer Support kommer du arbeta i en teknisk miljö som hanterar försäljning och allmänna tekniska problem. Du kommer tillhöra den nordiska regionen och ha kontakt med teammedlemmar i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Island.
De dagliga arbetsuppgifterna innefattar full kundservice, där du bland annat ansvarar för:
Assistera inkommande telefonsamtal, orderbeställningar/orderspårning och uppringning av kunder
Assistera Sales Support Specialist vid behov
Arbeta mycket med uppföljning
Supportera företagskunder i Extrons olika produkter
Registrera kundordrar i Avante system
Utveckla och behålla en nära relation till Extrons återförsäljare
Hjälpa till att lösa mindre klientproblem samt veta när en Team Leader eller RSM behöver bli påkopplade
Publiceringsdatum2019-03-11KvalifikationerFör att lyckas som Customer Support är du serviceminded, kommunikativ och proaktiv. Du har ett starkt öga för detaljer och är en organiserad person.
Vi söker dig med ett tekniskt intresse och cirka 2-3 års erfarenhet inom kundservice med viss exponering för B2B försäljning. Vidare har du en avslutad gymnasieutbildning och är flytande i tal och skrift i svenska och engelska. Kunskaper i några av de andra nordiska språken ses som starkt meriterande.
Övrig informationVi söker kvalitativa individer som önskar åstadkomma en professionell och givande karriärmöjlighet. Extron erbjuder en lång grundträning på 2 månader där det förekommer en del besök till Holland. Du kommer få relevant utbildning för rollen som Customer Support samt interna utbildningar kontinuerligt för att säkerställa och utveckla din kompetens.
Detta är ett uppdrag där du blir anställd hos Needo och arbetar på uppdrag hos Extron. Därefter finns goda möjligheter att bli anställd direkt hos Extron.
Plats: Stockholm
Start enligt överenskommelse
Kan det här vara du eller känner du någon som är lämpad för jobbet?
• Tveka inte att skicka in din ansökan eller kontakta oss då urval sker löpande!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön - Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-19
Ange följande referens när du ansöker: needo65532
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNeedo Recruitment Sthlm AB
AdressNeedo Recruitment Sthlm AB
Drottninggatan 88F
11360 Stockholm
KontorsadressDrottninggatan 88F
Jobbnummer 4659674
Observera att sista ansökningsdag har passerat.