Customer Support till Bulten Sweden AB!

Adecco Sweden AB / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av att hantera kundorder och ha kundansvar? Vill du ha en ny utmaning där du kan utvecklas vidare hos vår kund inom fordonsindustrin? Då kan vi på Adecco Office & HR erbjuda dig ett spännande uppdrag!

Hur ser din arbetsdag ut?
Bulten AB är en av de största leverantörerna av fästelement till den europeiska Automotive industrin. Produkterbjudandet sträcker sig från kund­specifika standardprodukter till kundanpassade specialfästelement och omfattar också teknisk utveckling, line-feeding, logistik-, material- och produktionskunnande. De har cirka 1 200 medarbetare i nio länder med huvudkontor i Göteborg

Som Customer Support kommer du att arbeta i ett team om sex kollegor som sitter i öppet kontorslandskap, där du kommer att ansvara för en egen och specifik kundgrupp. Din roll innebär att du är delaktig i huvudprocessen där du kommer att ansvara för kundorders. Du ansvarar för att se till att inkommande leveransinformation är uppdaterad, analyserad och rimlighetsgodkänd. Vidare kommer du att tillse så att efterfrågade artiklar leverera till kund efter utsatt tid där du också kommer att ansvara för att bevaka och bemöta kundernas behovsförändringar. Du har en självständig och självgående roll som tar action på de frågor som rör leveranser med syfte att möta de behov som finns och eventuella förändringar. Du ansvarar även för att ta fram åtgärder för att förhindra olika leveransförseningar, så som att initiera flygtransporter, bud eller taxi.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:
• Bedriva leveransbevakning enligt vision, affärsidé, strategier, policies och mål.
• Ansvara för ett uppdaterat kund-/artikelregister
• Ta emot och bearbeta inkommen information rörande leveransbehov och förändringar
• Optimera uttagskvantiteter samt uppdatera förpackningsinstruktioner.
• Vid risk för leveransstörningar informera kund.
• Samordna information rörande extrafrakter och reklamationer.
• Sköta de dagliga kundkontakterna med avseende på leveransfrågor.
• Att till säljare rapportera resultat mot mål.
• I samråd med säljare bearbeta forcastunderlag på löpande artiklar.
• Delta på avdelningsmöten.
• Följa upp handlingsplaner med avseende på förbättrad leveransprecision.

Tjänsten skall tillsättas omgående, där uppdraget är på heltid och pågår till januari 2017. Uppdraget kan komma att förlängas. Dina arbetstider kommer vara förlagda till vardagar 8.00-16.30 med möjlighet till flextid. Du kommer att få en anställning i vår konsultverksamhet och arbeta på Bultens kontor på Hisingen. All kontakt sker via Adecco.

Vem trivs här?
Med erfarenhet från att arbeta med liknande arbetsuppgifter i en global organisation har du rätt förutsättningar för att axla rollen som Customer Support. Har du dessutom en akademisk utbildning inom logistik eller ekonomi så har du en god grund att stå på för att lyckas på ditt nya uppdrag. Dina goda kunskaper i Officepaketet och Movex M3 kommer att göra dig oumbärlig för vår kund. Du känner dig bekväm i att arbeta på engelska i såväl tal som skrift då företagets kunder är belägna i Asien och Europa.

För att nå framgång i denna roll ser vi att du är en person som trivs i miljöer där det ständigt händer nya saker. Din stresstålighet är din största styrka på det här uppdraget då arbetet kan vara intensivt i perioder. Din analytiska förmåga och ditt strukturerade och effektiva arbetssätt kommer att komma väl till pass och din goda samarbetsförmåga kommer att göra att du når långt. I denna roll får du även god användning för din proaktiva approach och ditt kreativa tänkande i problematiska situationer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Adecco är auktoriserat.

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet startar omgående med löpande intervjuer. Du söker tjänsten genom att registrera dig på vår hemsida via formuläret/länken du finner nedan.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta gärna Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid

Publiceringsdatum
2016-06-03

Ersättning
Fast lön enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-02
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Carlsson 031-725 45 39

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2888428

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: