Customer Support Team Lead till spännande FinTech Scale-up

Eeze Consulting AB / Chefsjobb / Ludvika
2025-02-28


Visa alla chefsjobb i Ludvika, Smedjebacken, Ljusnarsberg, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Eeze Consulting AB i Ludvika, Västerås, Täby, Stockholm, Göteborg eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2025-02-28

Om företaget
Vår kund är en ledande leverantör av utläggshanteringslösningar och hjälper företag över hela Europa att effektivisera sina finansiella processer. Med över 55 000 företagskunder revolutionerar de branschen och eliminerar ineffektivitet. Nu söker de en engagerad Customer Support Team Lead för att stärka och utveckla sitt supportteam.
Om rollen
Som Customer Support Team Lead får du en central roll i att driva och utveckla supportfunktionen. Du leder ett växande team, driver förbättringsprojekt och fungerar som en viktig länk mellan teamet och ledningen.
Dina ansvarsområden Skapa struktur och effektivisera processer för att hantera företagets breda partnernätverk
Coacha och utveckla supportteamet för att säkerställa hög servicenivå
Agera bryggan mellan support, utvecklare och ledning
Hantera direktkunder, second-line support och intern support
Prioritera och driva frågor kopplade till system- och processförbättringar
Arbeta operativt vid behov, särskilt i inledningsfasen
Vem vi söker
Måste ha
1-3 års erfarenhet av att leda team inom kundsupport eller Customer Success
Vana av att driva projekt och skapa struktur i en dynamisk miljö
Förmåga att delegera, prioritera och hantera många kontaktytor
Stark kommunikationsförmåga och förmåga att anpassa budskap till team, ledning och utvecklare
Teknisk förståelse och problemlösningsförmåga
Prestigelöshet och tålamod i förändringsarbete

Meriterande
Bakgrund inom FinTech eller liknande branscher
Tidigare erfarenhet av att arbeta med teknisk support
Varför välja den här rollen? Flexibilitet och frihet under ansvar - hybridarbete med minst två dagar på kontoret
Platt organisation med korta beslutsvägar och stora påverkansmöjligheter
Snabbväxande företag med stora utvecklingsmöjligheter
Stark teamkultur med aktiviteter som daglig fika, pingis och årliga events
6000 kr årlig kompetenspeng för personlig utveckling
30 dagars betald semester per år
Friskvårdsbidrag på 3 000 kr per år
1 timmes betald friskvårdstid varje vecka för träning eller återhämtning
"Do Good Days" - 2 betalda dagar per år för volontärarbete eller välgörande ändamål
Årlig kickoff
Regelbundna teamaktiviteter och resor, inklusive årliga partner-events
Ansökan Startdatum: Omgående
Omfattning: Heltid
Placering: Ludvika (hybrid, minst två dagar på kontoret)

Skicka in din ansökan redan idag eller kontakta oss för mer information!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-08-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Eeze Consulting AB (org.nr 559051-4393), https://www.eeze.nu/

Arbetsplats
Eeze

Kontakt
Paulina Erlandson
paulina@eeze.nu

Jobbnummer
9194172

Prenumerera på jobb från Eeze Consulting AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Eeze Consulting AB: