Customer Support Team Lead
Airmiz AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Airmiz AB i Stockholm,
Järfälla,
Sollentuna,
Jönköping,
Göteborg eller i
hela Sverige Airmee är ett av Europas snabbast växande logistikstartup. Vi levererar e-handelsvaror samma dag och så snabbt som inom en timme. Vi gör detta genom att optimera vår flotta i realtid med ny teknologi baserat på världsledande forskning på KTH. Vi jobbar med de flesta större e-handlarna och växer för varje vecka. Vi söker därför en ny fantastisk och driven medarbetare för att leda vår kundtjänst och som vill vara med på en global tillväxtresa.
Om rollen
Detta är en bred och utmanande roll för den som vill växa och komma in i ett snabbväxande startup. I rollen som Customer Support Team Lead kommer du att ansvara för Airmees växande kundsupport-team gentemot e-handlare och konsumenter. Du kommer ha en central roll i bolaget eftersom du kommer jobba nära Sales-teamet men också Operations- och Tech-teamet. Kundsupporten är ansvarig för att matcha vår höga leveransupplevelse med best-in-class kundtjänst och service genom att snabbt svara på e-handlare och konsumenters frågor och kommunicera information vid behov.
Dina arbetsuppgifter kommer att bland annat bestå av att:
• Utveckla rutiner och strukturer rörande det dagliga arbetet för strategin för kundtjänsten
• Leda, coacha och utveckla ett team både heltid- och deltidsanställda samt se till att kundtjänsten alltid är bemannad
• Utveckla KPI:er och på ett datadrivet sätt jobba för att förbättra olika metrics som svarstid, kvalité och produktivitet
• Ansvara för vår kundtjänstmjukvara (Zendesk) och se till att vi utnyttjar det till fullo för att att förbättra kvalité och processer.
• Hjälpa och ge kunder (e-handlare och konsumenter) service och support på telefon och mejl
• Sammanställa förbättringsmöjligheter och buggar i systemen till samt synka arbetet med Tech-, Sales- och Operations-teamen.
Du bör ha följande kompetenser och erfarenheter:
• Personalansvar i en kundorienterad roll i snabbväxande startup/företag
• Utmärkt förmåga att uttrycka dig professionellt i både skrift och tal (svenska och engelska)
• Hög drivkraft, resultatorienterad och stort engagemang
• Flexibel och prestigelös inställning
• Har förmåga att hålla många bollar i luften och arbeta i ett väldigt snabbt tempo
• Van att jobba med digitala verktyg och mjukvaror
• Erfarenhet av e-handel eller relaterade tjänster som betalningssystem och e-handelsplattformar är ett plus.
Det här är en roll för dig som vill vara med ï Airmees resa och tillväxt. Du kommer få stort ansvar att förbättra och hitta nya lösningar. Du tänker stort och förväntar dig bara det bästa av de andra i ditt team och dig själv.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2021-01-20ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-07-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAirmiz AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Airmiz AB (org.nr 559030-8663),
http://www.airmee.com Arbetsplats Airmee
Jobbnummer 5531707
Observera att sista ansökningsdag har passerat.