Customer Support Specialist till Blikk

ByHart AB / Kundservicejobb / Piteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Piteå, Luleå, Älvsbyn, Boden, Skellefteå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ByHart AB i Piteå, Luleå, Älvsbyn, Boden, Skellefteå eller i hela Sverige

Vill du vara med på en tillväxtresa? Snabbväxande Blikk söker nu en Customer Support Specialist!

Om Blikk

Blikk är ett snabbt växande SaaS-bolag. Vi tillhandahåller molntjänster som används av tusentals kunder och användare i många olika branscher. På Blikk jobbar vi ständigt med att bli ännu bättre och erbjuda produkter som hjälper våra kunder att ställa om till digitala arbetssätt. Vårt högsta och alltid pågående mål är nöjda kunder och medarbetare.

Teamet bakom Blikk består av en grupp vassa specialister inom allt från utveckling till användarstöd, sälj och marknad. Vi möter varje dag nya kunder som vill bli fria från pappersdamm på riktigt och det är lika roligt för oss som för dem när vi lyckas.

Vi skalar upp, expanderar och söker efter nya medarbetare som vill vara med på vår tillväxtresa!

Här är några korta fakta om oss:

• Vårt system har idag tusentals kunder och användare över hela Sverige.
• Vi har vårt säte i Piteå.
• Idag är vi ca 25 personer som arbetar med produktutveckling, användarstöd, sälj och marknad

Läs mer om Blikk här

Publiceringsdatum
2022-03-16

Dina arbetsuppgifter
Vi letar efter en Customer Support Specialist till vår avdelning för användarstöd. I rollen kommer du arbeta med våra befintliga kunder som befinner sig i olika branscher, där storleken är allt från små till stora företag. Din viktigaste uppgift att hjälpa kunderna att lyckas, vilket du gör genom att hitta rätt lösningar. Du har lyckats i din roll när kundnöjdheten är hög och kunderna växer med oss.

I din roll ingår att:

• Hantera inkommande ärenden från kunder via chatt, mejl och telefon
• Stötta våra kunder när de har frågor om hur man kan använda produkten på bästa sätt.
• Hjälpa till att underhålla och uppdatera vårt hjälpcenter med artiklar, filmer och bilder.
• Göra hälsokontroller på våra aktiva kunder, och jobba med proaktiva åtgärder för att öka nyttjandet av funktionerna / flöden i Blikk
• Bidra till produktutvecklingen genom att i viss mån jobba med felsökning samt vara knytpunkten mellan kunderna och utvecklingsteamet.

Vem är du?

Vi tror att du:

• Har grundläggande kunskaper inom företagsekonomi.
• Har tidigare erfarenheter inom administration, bokföring och/eller lön.
• Har tidigare erfarenhet av användarstöd och/eller IT-support.
• Älskar att prata med kunder och att lösa problem.
• Är pedagogisk och har lätt för att lära andra.
• Är organiserad.
• Kan ta mycket eget ansvar och inte är rädd för att ta egna initiativ.
• Är en positiv och glad människa som alltid ser möjligheterna i varje situation.
• Vill utvecklas i samma takt som vi gör (stora utvecklingsmöjligheter).
• Är duktig på att uttrycka sig i tal och skrift
• Har telefonvana och erfarenhet från service.

Utöver detta förstår du, alternativt har en vilja att lära dig mer om, företagande och de utmaningar en organisation kan komma att möta i sin dagliga verksamhet. Du är en positiv person som vill vara med och medverka till en inspirerande arbetsplats som smittar av sig på kunderna.

Arbetsuppgifterna är väldigt varierande och så även frågorna du möter, det är därför fördelaktigt om du trivs i en föränderlig miljö. Du blir en del av en avdelning som arbetar nära varandra och bollar frågor och idéer för att hitta de bästa lösningarna på kundernas problem. Du är en lagspelare med förmåga att peppa teamet och en glädjespridare med stort tålamod.

Vad erbjuder vi?

Receptet till Blikks framgång hittar vi inom teamwork, utveckling samt en vilja att lära andra och av varandra. Tillsammans arbetar vi för att nå uppsatta mål och att ge våra kunder de allra bästa lösningarna. Vi når våra mål genom att arbeta långsiktigt för att nå bästa resultat och kvalité. Vi ser att du delar vårt synsätt samt har en hög samarbets- och kommunikationsförmåga för att skapa ett lyckat teamwork.

Hos oss får du ta del av en rad förmåner. Du är helt ledig dag före röd dag, vi betalar ut full lön under sjukfrånvaro och under sommaren förkortar vi arbetsdagarna till sex timmar så att du får tid att njuta av solen. Hälsan är viktig för oss, därför erbjuder vi friskvårdsbidrag samt en friskvårdstimme per vecka. Som anställd hos oss omfattas du även av ett rejält försäkringsskydd.

Har du även nära till skratt och en skvätt humor kommer du att trivas bra hos oss. Vi värderar dina personliga egenskaper högt.

Läs mer om våra förmåner

Så ansöker du
Är du organiserad, positiv och sugen på att följa med på vår tillväxtresa? Sök tjänsten redan idag!

Sista ansökningsdag är 14 mars men urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Se därför till att skicka in din ansökan omgående.

Anställningsform: Tillsvidare (vi tillämpar 6 månaders provanställning).
Arbetstid: Heltid (måndag - fredag, dagtid)
Lönevillkor: Individuell lönesättning.

Om du har frågor om tjänsten kan du kontakta Annika Pettersson, Supportchef på Blikk, på annika.pettersson@blikk.se. För frågor om rekryteringsprocessen kan du kontakta Ellen Englund, HR-partner på ByHart, på ellen.englund@byhart.se eller på 079-104 45 65.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
ByHart AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
ByHart AB (org.nr 559246-8184)

Jobbnummer
6442567

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ByHart AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ByHart AB: