Customer Support Specialist
ABB AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos ABB AB i Stockholm,
Sollentuna,
Eskilstuna,
Nyköping,
Västerås eller i
hela Sverige Ta ditt nästa karriärsteg tillsammans med vårt globala team på ABB. Vi driver på omvandlingen av både samhället och industrin för en mer produktiv och hållbar framtid.
Inom ABB har vi som uttalat mål att främja alla aspekter av mångfald och inkludering: kön, HBTQ+, funktionsnedsättningar, etnisk bakgrund och ålder. Tillsammans befinner vi oss på en resa där vi alla, som individer och som kollektiv, välkomnar och värdesätter individuella olikheter.
Nu har du möjligheten att bredda ditt nätverk och fördjupa dina kunskaper som Customer Support Specialist på ett av världens ledande ingenjörsföretag. Här får du en roll präglad av teknik, affär och kundrelation med ett komplett ansvar för Customer Support.
Du blir en del av den enhet inom Industrial Automation som är specialiserad på service och systemlösningar inom kvalitetsstyr- och mätsystem (QCS) samt baninspektionssystem (WIS och WMS) till pappers och massaindustrin. Du kommer arbeta nära våra kunder inom pappers- och massaindustrin, och således bli en viktig del i effektiviseringen av denna hållbara industri med skogen som råvara. En del tjänsteresor på ca: 30 dagar per år ingår i tjänsten.
I denna roll rapporterar du till QCS/WIS Service Manager- Scandinavia.
Dina ansvarsområden
Ge intern och extern kundsupport (t.ex. teknisk, beställningshjälp, betalningsrelaterad hjälp).
Samordna med relevanta resurser för att ha fullständigt ärendeägande och öka kundnöjdheten.
Stötta våra säljprojekt genom att ta fram lösningar och förankra det hos våra kunder.
I rollen ingår det även att delta och leda arbetet kring ständig förbättring genom införande/förfining av nya metoder och procedurer, för att på så sätt stärka vår kvalitet och konkurrenskraft.
Publiceringsdatum2021-07-01BakgrundI grunden har du en högskole- eller civilingenjörsutbildning samt några års arbetslivserfarenhet med tidigare erfarenhet från kundrelationer gärna med inslag av regler- eller mätsystem, eller mot processindustrin.
Du är dessutom van att arbeta i SAP och har god kunskap inom ekonomi.
Har du erfarenhet av både tekniskt och kommersiellt ansvar, är det meriterande.
För att trivas i rollen som Customer Support Specialist hos oss, behöver du vara en driven, initiativtagande, organiserad och självgående person som strävar efter att nå goda resultat.
Det är också viktigt att du har en stor förståelse för våra kunder samt att du är tydlig och proaktiv i din kommunikation.
Du talar och skriver flytande svenska och engelska.
Mer om oss
Rekryterande chef Magnus Vestberg, +46 60 195332, svarar gärna på dina frågor gällande tjänsten. Fackliga representanter - Unionen: Joakim Broström, +46 84 77 91 39 Ledarna: Kenneth Wahlqvist, +46 84 77 91 86, Sveriges ingenjörer: Oskar Werner +46 84 77 91 59. Alla andra frågor gällande rekryteringsprocessen besvaras av rekryteringskonsulterna; Tobias Nilsson +46 708 21 53 31 eller Andreas Christiansen +46 733 51 27 46.
Låter det som en möjlighet och roll för dig? Ansök då gärna så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan senast den 16 augusti.
Vi ser fram emot din ansökan och uppskattar om både den och de filer du bifogar är på engelska. Om du vill läsa mer om ABB kan du gå till vår webbplats
www.abb.com.Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-08-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressABB AB
Knarrarnäsgatan 7
16440 Kista
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare ABB AB (org.nr 559193-0903)
Knarrarnäsgatan 7 (
visa karta)
164 40 KISTA
Arbetsplats Kista, Knarrarnäsgatan 7
Jobbnummer 5841298
Observera att sista ansökningsdag har passerat.