Customer Support Representative

Saab / Marknadsföringsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Saab i Linköping, Mjölby, Motala, Norrköping, Haninge eller i hela Sverige

Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretagföretag verksamt inom flyg-, land- och
marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. Vi är 14 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är vi ledande inom många områden och en femtedel av våra intäkter går till forskning och utveckling.

Vår verksamhet bygger på teknik i den absoluta framkanten. Vi är övertygade om att vårt sätt att arbeta flyttar gränserna för det möjliga och skapar förutsättningar för en bättre värld.

Vad du blir en del av
Support and Services, ett affärsområde inom Saab, levererar ett brett utbud av tjänster och integrerade supportlösningar till kunder inom försvar och på kommersiell marknad för kostnadseffektiv support av system och plattformar under hela livscykeln.

Inom Support and Services har vi starkt fokus på att leverera kundnöjdhet i kombination med god lönsamhet och att leva upp till våra kunders krav samt förväntningar och våra gjorda åtaganden. Vi har under ett flertal år levererat ett antal specialanpassade flygplan in vårt affärsområde Special Mission Aircraft och söker nu en ersättare till vår Customer Support (CS) funktion. Hög servicenivå samt god kommunikation och samarbete är viktiga ledord i vår målsättning att säkra att våra kunders operativa förmåga  bibehålls/utvecklas över tid.

Customer Support är en väsentlig del av i gränssnittet mellan våra kunder och vår operativa verksamhet inom Support and Services och övriga affärsområden. Du kommer att aktivt kommunicera med kunder på olika hierarkiska nivåer i samarbete med Programledning och Försäljning.

Din framtida utmaning
Som kundrepresentant på Customer Support funktionen söker vi en person som trivs i en affärsorienterad miljö, aktivt strävar mot hög servicenivå och kundtillfredsställelse genom sin förmåga att etablera en bra dialog med både kunder och vår Saabs interna verksamhet. 

Kunderna är idag militära organisationer som flyger Saab 340AEW&C eller Saab 2000AEW&C, men framgent  även andra övervakningsmyndigheter som t ex maritim övervakning med Saab 340MSA. Vardagen består i att bland annat hantera reparations-/reservdelsförfrågningar och sammanställa och tillhandahålla anbud, koordinering av tekniska förfrågningar, garantibevakning, fakturering. Du kommer att delta vid kundbesök på Saab, men det kan även förekomma resor och möten hos kunderna.

Den du är idag
Du har ett gediget intresse av service, gott affärsintresse, god kunskap om verksamheten och du skall ha förmåga att möta våra kunder i en internationell miljö, samt bidra till såväl kundnöjdhet och kontinuerlig affärsutveckling. 

Vi önskar att du:
•   är ansvarstagande och samarbetsorienterad
•   har starkt driv, uthållighet och energi
•   har en god affärsmässig förståelse
•   har bra kommunikativ förmåga på svenska och engelska (tal och skrift)
•   har förmågan att få saker att hända och klara att hantera flera ärenden parallellt
•   har erfarenhet av att jobba med IFS affärssystem

Meriterande är om du har ett brett kontaktnät inom och kunskap om Saabs affärsområden då detta underlättar mycket av den interna koordineringen.

Publiceringsdatum
2014-03-24

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Ersättning
Efter avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-04-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Per Fornell, rekryterande chef +46 13 18 13 56
Johanna Åholm, HR-utvecklare +46 734 180 303

Företag
Saab

Adress
Saab

Jobbnummer
1817815

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Saab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Saab: