Customer Support PostNord Strålfors AB Alingsås

Manpower AB / Kundservicejobb / Alingsås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Alingsås, Ale, Vårgårda, Lerum, Bollebygd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Manpower AB i Alingsås, Ale, Vårgårda, Lerum, Bollebygd eller i hela Sverige

Har du tidigare arbetat med support mot företag och trivs i en miljö där det händer mycket? Tycker du om att möta kunder och är en problemlösare? Vi på Manpower i Alingsås söker efter flera Customer Supportmedarbetare till PostNord Strålfors.

Du kommer att vara anställd av Manpower till en början för detta långsiktiga konsultuppdrag. Det finns stor chans till direktanställning hos PostNord Strålfors på sikt.

Om PostNord Strålfors

PostNord Strålfors AB utvecklar och erbjuder kommunikationslösningar som ger företag med många kunder och leverantörer helt nya möjligheter till mer personliga och starkare kundrelationer. Vi erbjuder en digital plattform som möjliggör sömlös kommunikation oberoende av vilken kanal mottagaren efterfrågar. Fokus för arbetet är att skapa en positiv upplevelse för våra kunders konsumenter.

PostNord Strålfors AB ingår i PostNord-koncernen, den ledande kommunikations- och logistikkoncernen i Norden. PostNord Strålfors AB har verksamhet i fyra länder och har cirka 700 anställda och en omsättning på drygt 2 miljarder (2020).

PostNord Strålfors AB arbetar för människors lika värde och ser gärna en mångfald av sökanden.

Publiceringsdatum
2022-08-16

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Customer Supportmedarbetare kommer du primärt hantera supportfrågor och onboarding av nya kommunikationslösningar och nya tjänster samt hantera fakturafrågor och beställningar från kunderna. Du kommer även stötta PostNord Strålfors kunder i användandet av tjänster, applikationer och portaler.



Rollen innefattar följande arbetsuppgifter:

* Komplettera och säkerställa att befintliga beställningar innehåller rätt information såsom kundnummer, avtal, filspecifikationer, testfiler samt övriga nödvändiga resurser vid första kontakt
* Hantera kundrelaterade incidenter enl. gällande rutiner och processer
* Hantera tekniska beställningar såsom filformat-kommunikationssätt-layout-kryptering etc.

Det är viktigt att du håller en hög kvalitet med kund och ger korrekt återkoppling inom förväntad tid. Du ansvarar också för att säkerställa att ärenden hanteras i rätt tid enligt uppsatta mål.

Tjänsten är på heltid och du utgår från kontoret i Alingsås.

Vem är du?

För att trivas och lyckas i rollen som Customer Supportmedarbetare söker vi dig som en har en eller flera av följande erfarenheter:

* Gymnasieutbildning eller motsvarande utbildning
* Minst tre års erfarenhet av att ha arbetat i en liknande roll.
* Kompetens inom teknisk support som exempelvis helpdesk eller servicedesk.
* Kompetens och intresse för digital kommunikation
* Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har:

* Erfarenhet av att arbeta med outsourcing och kundkonfiguration
* Flerårig erfarenhet av olika typer av ERP- och ärendehanteringssystem
* Tidigare erfarenhet av agilt arbetssätt
* Kunskaper i det danska, norska eller finska språket - både i tal och skrift



Dina mest utmärkande personliga egenskaper är att du är kvalitetsmedveten och har servicekänsla ut i fingerspetsarna. Du har en stark social förmåga, målinriktad, lyhörd och har lika bra service mot såväl kunder som kollegor.

Du trivs i en miljö där det är ett högt tempo. Som person är du lösnings- och leveransorienterad, tycker om att ta egna initiativ samt trivs med att arbeta både självständigt och i team.

Vad man Manpower erbjuda dig?

Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag. Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Hur du ansöker

Välkommen att skicka in CV och personligt brev genom att klicka på "Ansök nu". För att söka tjänsten skickar du in CV och personligt brev via länken. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Camilla: Camilla.Vu@manpower.se

Vi intervjuar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Manpower AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "71ef4773-67af-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Manpower AB (org.nr 556348-1588)

Arbetsplats
Customer Support till PostNord Strålfors i Alingsås

Jobbnummer
6887643

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Manpower AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Manpower AB: