Customer support manager till global molntjänst i Linköping

Avenda Solutions AB / Ekonomichefsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avenda Solutions AB i Linköping, Malmö eller i hela Sverige

Vi söker en customer support manager för placering i Linköping för att höja nivån på kundsupporten ytterligare en nivå.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att leda två support-team. 2nd line support sitter på plats i Linköping och 1st line support är offshore (inga resor i tjänsten kommer att bli aktuella).
Du kommer att vara spindeln i nätet som ser till att supporten hela tiden prioriterar supportärendena rätt och att alla kunder får svar tillräckligt snabbt.
Du kommer även att ansvara för schemaläggningen, t.ex. kalla in en ersättare om någon på 1st line support ej kan jobba ett skift, eftersom 1st line support måste vara online 24/7.
Du kommer vara med och utveckla processer så att supporten kan jobba mer effektivt och så att kunderna kan hitta svaren på sina frågor själva så att de inte behöver kontakta supporten.
Dina arbetsuppgifter kommer även att inkludera 2nd line support-arbete där du har mycket kontakt med viktigare kunder.
All intern kommunikation sker på engelska.
Du kommer kontinuerligt rapportera till VD:n om aktuell status och ha mycket tät kontakt med honom.

Vi söker dig som passar in på följande beskrivning:
• Du har jobbat med kundsupport i en teknikmiljö (gärna inom mjukvara).
• Du har stort intresse för datorer och mobila lösningar.
• Du talar svenska och engelska flytande då du kommer ha kundkontakter i dessa språk.
• Du har lätt för att sätta dig in i och förstå kundens och slutanvändarens behov.
• Du har mycket goda ledaregenskaper.
• Du är en driven person som ständigt överträffar din omgivnings förväntningar.

Vi ser det som positivt om:
• Om du har goda kunskaper i spanska, eftersom många kunder är spansktalande.

Företaget har utvecklat ett taxibokningssystem som snabbt nått internationella framgångar och används idag av taxibolag i hela världen.
Företagets system är revolutionerande i och med att det använder den senaste teknologin inom både webb-lösningar och smarta mobiler (iPhone och Android). De upplever en stark efterfrågan på sin produkt och behöver därför utöka sin testavdelning med en duktig mjukvarutestare.
Arbetsplatsen är i Mjärdevi i Linköping.

Varaktighet, arbetstid
• Spännande och utvecklande arbetsuppgifter. * En trevlig arbetsmiljö och högt i tak. * Stora möjligheter att påverka både företagets och sin egen utveckling.

Publiceringsdatum
2018-02-14

Ersättning
• Attraktiva ersättningsnivåer och förmånspaket.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-13
Ange följande referens när du ansöker: Support Manager

Företag
AVENDA SOLUTIONS AB

Adress
AVENDA SOLUTIONS AB
Teknikringen
58330 Linköping

Kontorsadress
Teknikringen

Jobbnummer
3963296

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avenda Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avenda Solutions AB: