Customer Support Manager

Bilia AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bilia AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Inom Bilia vill vi utveckla vår förmåga inom bildelslogistik. Vi söker nu efter en Customer Support Manager som får möjligheten att vara med och bygga en ny verksamhet inom Bilia. Vill du vara med på resan? Ansök redan idag!

Som Customer Support Manager kommer du ha en nyckelroll vad gäller att uppfylla våra ambitiösa mål för leveransservice till återförsäljare och verkstäder. Du får till uppgift att bygga ett starkt team som ska samordna och hantera bland annat koncerngemensam anskaffning, lagerhållning och distribution av bildelar och tillbehör till verkstäder.

Du kommer att vara med i uppbyggnaden av verksamheten och kommer därför få ta ett stort ansvar för att implementera processer, arbetssätt och systemlösningar. Tyngdpunkten i rollen kommer att vara att utveckla och driva processen från orderläggning av bildelar hos återförsäljare till leverans och fakturering av material till verkstäder för att reparera och göra service på kundbilar, med fokus på effektivitet och kundnytta.



Huvudsakliga arbetsuppgifter

* Ansvarig för order och leverans av kundorder enligt överenskommen process, inklusive korrekt och tillgänglig information
* Ansvarig för att utveckla och operera reklamations- och returprocessen gentemot återförsäljare
* Följa upp och driva avvikelseärenden gentemot 3:e part som 3PL och transportörer
* Ansvarig för att följa upp relevanta kpi.er inom ansvarsområdet och kundfrågor vid avvikelser tillsammans med berörda funktioner säkerställa korrigerande åtgärder
* Utbilda återförsäljare och andra i berörda processer och IT-system



Vad vi önskar av dig

Du har relevant akademisk utbildning inom logistik samt arbetserfarenhet inom logistikområdet och kundservice. Du har goda IT-kunskaper och intresse för systemutveckling. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift är ett krav. Vi ser det som meriterande med erfarenhet utav implementering och utveckling av logistiklösningar, erfarenhet från bilbranschen samt att arbeta med kundservice.

Som person är du Lösningsorienterad, idérik och kundfokuserad. Du har god förmåga att hantera och analysera problemställningar och driva förbättringar. Du är van att samarbeta med andra och har lätt för att kommunicera. Du trivs i organisationer med kundnära fokus och som levererar hög grad av service.

Övrigt

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och placering är på Bilia i Göteborg. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef.

Urvalsarbetet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag. Då vi arbetar för en jämnare könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande till den här tjänsten.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ersättning
-

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bilia AB (org.nr 556112-5690), https://www.bilia.se/

Jobbnummer
8308186

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bilia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bilia AB: