Customer Support Manager

Airmiz AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Airmiz AB i Stockholm, Järfälla, Sollentuna, Jönköping, Göteborg eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2021-10-06

Om företaget
Airmee är ett av Europas snabbast växande logistikstartup. Vi levererar e-handelsvaror samma dag och så snabbt som inom en timme. Vi gör detta genom att optimera vår flotta i realtid med ny teknologi baserat på världsledande forskning på KTH. Vi jobbar med de flesta större e-handlarna och dussintals åkerier och växer för varje vecka. Vi söker därför en ny fantastisk och driven medarbetare som ska leda vår kundtjänst som vill vara med på en global tillväxtresa.

Detta är en bred och utmanande roll för den som vill växa och komma in i ett snabbväxande startup. I rollen som Customer Support Manager kommer du att ansvara för Airmees växande kundsupport-team gentemot e-handlare och konsumenter. Du kommer att ingå i Operationsteamet men även jobba nära Sales-teamet och Tech-teamet. Kundsupporten är ansvarig för att liksom vår leveranskvalité bistå med världens bästa kundtjänst och service genom att snabbt svara på e-handlare och konsumenters frågor och kommunicera information vid behov.

Dina arbetsuppgifter kommer att bland annat bestå av att:

• Utveckla rutiner rörande det dagliga arbetet kring strategin för kundtjänsten
• Leda, coacha och utveckla ett team både heltid- och deltidsanställda samt se till att kundtjänsten alltid är bemannad
• Utveckla KPI:er och på ett datadrivet sätt jobba för att förbättra olika metrics som svarstid, kvalité och produktivitet
• Ansvara för vår kundtjänstmjukvara (Zendesk) och se till att vi utnyttjar det till fullo för att att förbättra kvalité och processer.
• Hjälpa och ge kunder (e-handlare och konsumenter) service och support på telefon och email
• Sammanställa förbättringsmöjligheter och buggar i systemen till samt synka arbetet med Tech-, Sales- och Operations-teamen.

Du bör ha följande kompetenser och erfarenheter:

• Personalansvar i en kundorienterad roll i ett snabbväxande startup/företag
• Utmärkt förmåga att uttrycka dig professionellt i både skrift och tal (svenska och engelska)
• Hög drivkraft, resultatorienterad och stort engagemang
• Flexibel och prestigelös inställning
• Har förmåga att hålla många bollar i luften och arbeta i ett väldigt snabbt tempo
• Van att jobba med digitala verktyg och mjukvaror
• Erfarenhet av e-handel eller relaterade tjänster som betalningssystem och e-handelsplattformar är ett plus.
• Van att delta i möten med företagskunder och driva kontinuerligt utvecklingsarbete vid kvalitetsavvikelser

Det här är en roll för dig som vill vara med i Airmees resa och tillväxt. Du kommer få stort ansvar att förbättra och hitta nya lösningar. Du tänker stort och förväntar dig bara det bästa av de andra i ditt team och dig själv.

Det erbjuds goda möjligheter att avancera inom sin roll och bolaget!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Airmiz AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Airmiz AB (org.nr 559030-8663), http://www.airmee.com

Arbetsplats
Airmee

Jobbnummer
6021488

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Airmiz AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Airmiz AB: