Customer Support Agent till spännande startupbolag!

Buildsafe Sweden AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
2017-09-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Customer Support Agent till spännande startupbolag!" (publicerad 2017-10-02) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Buildsafe Sweden AB i Stockholm

Är du en problemlösare som gillar kundkontakt? Är du tekniskt intresserad och trivs i en snabbrörlig startupmiljö? Vill du vara med och ta byggbranschen till nästa nivå? Då har du chansen att göra just det hos oss på BuildSafe!

Vi letar efter en självgående och lösningsorienterad Customer Support Agent som vill ta ägarskap för vår kundsupport och se till att vi levererar en produkt som våra kunder älskar att använda. Rollen innebär nära samarbete med Customer Success och produktutvecklingsteamet. Du kommer att vara en viktig spelare i teamet från dag ett och bidra till att ta produkten och företaget framåt.

Vad du kommer att göra:
• Äga kundsupporten och den dagliga hanteringen av supportfrågor. Det innebär att du kommer att ta emot och svara på förfrågningar från våra kunder via chatt och telefon.
• Utföra manuella tester för att säkerställa att vi levererar en välfungerande produkt till marknaden. Tillsammans med produktutvecklingsteamet planerar du och genomför olika tester för att identifiera flaskhalsar, buggar eller förbättringsförslag.
• Uppdatera och utveckla vår knowledgebase för att se till att vi hela tiden förbättrar oss och har aktuellt material för att hjälpa kunderna (detta görs tillsammans med teamet).
• Ta fram supportrapporter och analysera hur vi kan förbättra både support och produkt.
• Tillsammans med Customer Success vara kundens röst internt och på så sätt driva utvecklingsfrågor.

Vi hoppas att du:
• Är en driven och självgående problemlösare
• Är en duktig kommunikatör med hög samarbetsförmåga
• Tycker om kundkontakt och är villig att gå den extra milen för att ge en riktigt bra kundupplevelse
• Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
• Har minst 1 års arbetserfarenhet i en kundorienterad roll
• Har intresse för teknik
• Trivs och drivs av att jobba i en snabbrörlig startupmiljö

Vi ser det som ett stort plus om du:
• Har erfarenhet av ärendehanteringssystem som Intercom, Zendesk eller liknande supportmjukvara

BuildSafe är en snabbväxande och prisbelönt B2B startup som håller på att förändra byggbranschen. Genom att utveckla och erbjuda ett användarvänligt digitalt verktyg hjälper vi bygg- och fastighetsbolag att bygga säkrare med större effektivitet och bättre kvalitet.

Vi är ett snabbväxande och energiskt team som drivs av att utmana och effektivisera en av världens största branscher. Det här är en spännande möjlighet att tidigt följa med på vår resa mot att skapa ett globalt bolag!

Varaktighet, arbetstid
Arbetstider: 7.00-16.00 Startdatum: Oktober

Publiceringsdatum
2017-09-13

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-01
Ange följande referens när du ansöker: Customer Support Agent

Kontakt
Amanda Bergstén amanda@buildsafe.se

Företag
Buildsafe Sweden AB

Adress
Buildsafe Sweden AB
Vulcanusgatan 2
11321 Stockholm

Kontorsadress
Vulcanusgatan 2

Jobbnummer
3695321

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Buildsafe Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Buildsafe Sweden AB: