Customer Support Agent till Mendly

Mendly Sweden AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mendly Sweden AB i Stockholm

Vi på Mendly vill göra terapi mer tillgängligt och sänka tröskeln för att söka vård för psykisk ohälsa. Varje dag kommer nya personer i kontakt med en terapeut hos oss, personer som kanske aldrig hade sökt eller fått hjälp i den traditionella vården - det motiverar oss att gå till jobbet, varje dag.
Vi är måna om att våra patienter alltid ska få personlig och professionell service. Ett bemötande som präglas av kvalitet, engagemang och respekt. Därför söker vi dig som vill ta dig an det meningsfulla ansvaret och göra det lilla extra för våra patienter, i rollen som Customer Support Agent hos oss på Mendly!

Om rollen
I rollen som Customer Support Agent är du Mendlys ansikte utåt mot befintliga och potentiella patienter. Du hanterar självständigt våra patientärenden, som sker via asynkron chatt. Detta innebär ett viktigt och värdefullt ansvar för att bibehålla och vidareutveckla en högkvalitativ support.
Dina dagar kommer även bestå av att:
Ansvara för buggrapportering och uppföljning i samarbete med vår tech-avdelning
Hantera kommentarer i sociala medier
Hantera och följa upp utskick till våra patienter
Utveckla kundupplevelsen tillsammans med Jennie, vår Customer Experience Manager

Vi som sitter på kontoret är ett litet team på 11 personer med olika kompetenser som hjälps åt, peppar varandra och samarbetar tätt. Det kan därför hända att du utöver dina ordinarie arbetsuppgifter hoppar in och hjälper till där det behövs.

Vem vi söker
Vi är måna om att hitta rätt person till detta uppdrag och lägger därför särskilt stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det viktigaste för oss är att du som person har ett professionellt förhållningssätt och en stark vilja att hjälpa andra människor. Du är uppmärksam, tillmötesgående och har en vass fingertoppskänsla i ditt bemötande.
För att lyckas i den här rollen behöver du vara en person som älskar ordning och reda. Du skapar struktur i ditt arbete för att kunna hantera många arbetsuppgifter parallellt och arbeta effektivt med hög kvalitet. Ibland kan oväntade situationer uppstå, vilket innebär att du även behöver vara bekväm med att snabbt och självständigt kunna omprioritera ditt arbete utifrån nya förutsättningar.

Vad du behöver kunna
Vi söker i första hand efter dig som har:
Tidigare erfarenhet av att arbeta med support/kundtjänst via chatt
Mycket goda kunskaper i svenska språket, där särskild vikt läggs vid förmåga att uttrycka dig väl i skrift
Mycket god systemförståelse och datorvana

Vi värdesätter din tidigare erfarenhet inom service och/eller administrativt arbete. Det är önskvärt om du dessutom har erfarenhet av humant arbete eller engagemang. Har du tidigare erfarenhet av arbete i systemet Intercom så är det ett extra plus!
Uppfyller du inte alla krav men tror att du har rätt egenskaper för rollen? Välkommen att skicka in din ansökan ändå!

Vad vi erbjuder dig
Vi välkomnar dig till ett gäng passionerade och mänskliga människor som vill göra skillnad på riktigt.
Tillsammans gör vi mindfulness, spelar rundpingis, kommer på briljanta idéer, misslyckas ibland och skrattar en hel del. På måndagar promenerar vi tillsammans, vilket avslutas med en gemensam lunch som företaget bjuder på. Vi tar hand om varandra och framförallt har vi roligt på jobbet!
Vi vet hur viktigt det är med en bra balans mellan arbete och fritid och värnar därför om balansen mellan jobb och privatliv.
Alla våra medarbetare har ett attraktivt förmånspaket med tjänstepension och friskvårdsbidrag.
Vårt finfina kontor som är helt nyrenoverat ligger mitt på Götgatsbacken på Södermalm.

Ansökan och tillträde
Tjänsten är på heltid, med start omgående eller enligt överenskommelse.
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum som är den 8 november.
Har du frågor om tjänsten eller processen? Välkommen att höra av dig till Alice Herfjord på alice@mendly.se.

Vi ser fram emot att lära känna dig!

Publiceringsdatum
2021-10-19

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Mendly Sweden AB
Hökens gata 4
11646 Stockholm

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Mendly Sweden AB (org.nr 556622-5594), https://mendly.se/
Hökens gata 4 (visa karta)
116 46  STOCKHOLM

Arbetsplats
Mendly

Jobbnummer
6053200

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mendly Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mendly Sweden AB: