Customer Support Agent - with technical interest

TelliQ AB / Supportteknikerjobb / Arboga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Arboga, Kungsör, Köping, Hallstahammar, Eskilstuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TelliQ AB i Arboga, Mölndal eller i hela Sverige

Har du ett tekniskt intresse och triggas av att hitta lösningar på kunders problem? Vi söker en ny stjärna till vårt supportteam som vill vara med och underlätta vardagen för våra kunder.
Vad kommer du att göra?
Vår målsättning är att ge världsklassig service och support från början till slut till våra kunder inom uthyrningsbranschen. Tillsammans med dina kollegor är du ansiktet utåt och ansvarar för den löpande kontakten med våra produktanvändare genom att svara på inkommande mejl, samtal och chat.
Ärendena är av olika karaktär och kan ibland lösas snabbt och enkelt och ibland kräva mer tid och teknisk kunskap. Det kan handla om enklare frågor kring fakturor och inlogg - till frågor där du behöver analysera, felsöka och använda din problemlösningsförmåga. En del av arbetet innebär också att våga tänka nytt och utveckla nya sätt att underlätta för våra kunder att själva hitta lösningar.
När du börjar hos oss får du stöttning och upplärning av dina kollegor som lär dig om våra produkter, system och hur du bemöter våra kunder på bästa sätt. Du kommer även arbeta nära och få stöttning av Peter som byggt systemet och är VD för uthyrningserbjudandet hos oss.
Tjänsten är på heltid på vårt huvudkontor i Arboga och du blir en del av ett härligt team på 7 personer som bryr sig om varandra och har kul på jobbet. Patrick Valdnersson, som är en del av teamet, beskriver jobbet så här:
"Det bästa med att jobba på Infobric Fleet är den fina kulturen - det är en bra mix mellan professionalitet och en avslappnad stämning. Alla jobbar mot samma mål och man kan ta tag i vem som helst på kontoret om man har några funderingar. Supportteamet är väldigt sammansvetsat, alla backar upp och stöttar varandra när det behövs. Vi har väldigt roligt ihop, både tuffare dagar och "enklare" dagar när allt bara flyter på."
Vem är du?
På Infobric Fleet är vi övertygade om att vi når störst framgång tillsammans. För att lyckas i rollen behöver du dela vår uppfattning och se vår gemensamma framgång som ditt främsta fokus. För oss är inte din erfarenhet avgörande - vi letar efter rätt person med ett tekniskt intresse, driv och en stark vilja att lära sig nytt. För att trivas hos oss och med rollen tror vi att du:
Är kundfokuserad, gillar att jobba med människor och är bra på att bygga relationer.
Är bra på att kommunicera både muntligt och skriftligt på svenska (och behärskar engelska).
Har en hög energinivå och förmåga att hantera ett högt tempo när det behövs.
Är prestigelös, lösningsfokuserad och får energi av att hjälpa kunder och kollegor.
Är nyfiken och har modet att fråga när du inte vet hur du kommer vidare.
Har ett intresse för teknik och digitala verktyg.

Det är självklart ett plus om du tidigare har erfarenhet av att jobba med teknisk support via dator eller telefon.
Om oss och vårt erbjudande
Vi är en del av Infobric Group som är ett nordiskt marknadsledande SaaS-företag som skapar enkla lösningar på svåra problem. På Infobric Fleet uppnår vi det genom våra tjänster som förenklar hanteringen av fordon, maskiner, utrustning och verktyg för företag på den nordiska marknaden. Med våra 7000 kunder är vi med och driver stora delar av samhällets digitala utveckling.
Medarbetarnas engagemang och välmående är viktigt för oss och du kommer att ha chefer och kollegor som stöttar och hjälper dig framåt. Vi är ett tillväxtbolag som ständigt utvecklas vilket gör att utvecklingsmöjligheterna för dig som kliver in i rollen är stora.
Låter det intressant?
Sök enkelt med din LinkedInprofil eller bifoga CV. Sista ansökningsdag är 29 mars men urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten - hör gärna av dig till Emil!
Vi ser fram emot din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Telliq AB (org.nr 556733-7430), https://infobric.se/fleet/en/
Glasbruksgatan 1 3TR (visa karta)
732 31  ARBOGA

Kontakt
Customer Support Manager
Emil Nilsson
emil.nilsson@infobric.com
070-778 77 54

Jobbnummer
7554820

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TelliQ AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TelliQ AB: