Customer Support / Administratör / Orderhantering / Essentra Com

Bravura Sverige AB / Kundservicejobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2022-03-14

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget
Essentra Components är en global, marknadsledande tillverkare och leverantör av plast- och metallkomponenter för tillverkningsindustrin. De erbjuder såväl standardkomponenter som kundanpassade lösningar. Varje dag producerar och levererar de miljontals små, men viktiga komponenter. Sortimentet innefattar bland annat industribeslag, fästelement, skyddslock och kretskorts-komponenter. De har försäljningskontor och lager i Mölndal varifrån de ansvarar för försäljning och distribution i Sverige, Norge och Danmark. Företaget har även en filial i Finland som ansvarar för den finska och baltiska marknaden. Essentra Components AB är en del av Essentra plc som är ett börsnoterat företag med huvudkontor i Milton Keynes, Storbritannien. Essentras globala nätverk sträcker sig över hela världen och är representerade i 33 länder med ca 7500 anställda. Essentra Components jobbar globalt mot ett mål där de kan titulera sig. som "World Class" inom kundtjänst och försäljning. Vill du anta utmaningen att vara med och bygga och utveckla Essentras kundtjänstteam för den skandinaviska marknaden? Då tillhör du en grupp med nära sammanhållning som kommer välkommna dig väl.


Dina arbetsuppgifter
Som kundsupport är dina huvudsakliga arbetsuppgifter hantering av supportärenden, leveransbevakning och orderhandläggning. Vid ordermottagning arbetar du främst med att ta emot och administrera order, där du främst har kontakt med företagskunder och tar emot order via telefon och mejl. Supportärenden kan beröra frågor kring leveranser samt tekniska frågor som du tar vidare till teknisk support. Du har kontakt med interna funktioner som säljare, lager och teknisk support. Vid dialog med säljare stöttar du med hantering order och uppdatering av systemet. Du tillhör ett team om tre personer, med samma arbetsuppgifter, som arbetar mot den svenska, norska och danska marknaden. Det finns möjlighet till utveckling inom organisationen.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasieutbildning
• Arbetslivserfarenhet inom service, support, administration eller en roll som innefattat kundbemötande
• Du har god datorvana, meriterande med erfarenhet av CRM och ERP-system
• Obehindrad svenska och engelska, i tal såväl som skrift

Du tar stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du är duktig på att planera och driva ditt arbete framåt och ber om hjälp när det krävs. Som person är du uppmärksam och tillmötesgående. Du har ett stort intresse för att hjälpa andra, sätter alltid kunden i fokus och anstränger dig för att leverera lösningar. Du är flexibel i ditt arbetssätt, kan anpassa ditt beteende till olika personer och hjälper gärna till med det som behövs, både högt och lågt. Vidare är du som person resultatfokuserad och motiveras av att arbeta mot uppsatta mål.

Övrig information:

Start:Enligt överenskommelse.
Plats:Göteborg
Lön:Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord:ordermottagare, orderhantering, kundtjänst, kundsupport, kundservice, service, kundbemötande, heltid, Göteborg, administratör, admin, teknik, B2B, danska, norska.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Julia Adamsson
julia.adamsson@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
6432989

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: