Customer Support - Gävle

Stena Metall AB / Kundservicejobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stena Metall AB i Gävle, Borlänge, Hudiksvall, Västerås, Österåker eller i hela Sverige

Är du en energisk och kommunikativ person som vill arbeta med att hjälpa, lösa och utveckla kundens ärenden? Vill du hjälpa oss med vårt viktiga uppdrag - att tillsammans skapa en hållbar morgondag för kommande generationer?

På Stena Recycling räknas alla medarbetares insatser. Vi erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster över hela landet. Våra kunder finns representerade i många branscher - allt från detaljhandel och tillverkande industri till verkstadsindustri, kommunal verksamhet och sjukhus. Med omtanke och säkerhet i fokus strävar vi alltid efter att bli ännu bättre och nu behöver vi dig - vår nya kollega - som vill hjälpa oss att ta nästa steg på vår resa.



Här kan du utvecklas!

Vi erbjuder en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Eftersom vi vill skapa bästa möjliga förutsättningar för dig att lyckas i din nya roll börjar din medarbetarresa med en gedigen introduktionsutbildning. Vi satsar mycket på kompetenshöjande insatser och som en del av en större koncern finns många möjligheter för dig som vill växa, både individuellt och tillsammans med oss. Vi är måna om dig, därför erbjuder vi dig trygga och utvecklande förmåner. Läs mer här.

Som Customer Support...
• kommer du att ansvara för att hantera inkommande ärenden via de kanaler där kunden kontaktar oss och äger ärenden hela vägen. Du hjälper kunderna till en bättre hantering av deras avfall samt utvecklar kundens affär genom att arbeta med merservice, se helheten, söka långsiktiga och hållbara lösningar utifrån kundens behov. Du arbetar nära med övriga kollegor på anläggningen och har också tät kontakt med andra medarbetare i bolaget.

Du skapar du en positiv kundupplevelse genom att vara vårt ansikte utåt gentemot våra kunder och tar ansvar för att lösa kundens behov både kortsiktigt och långsiktigt, med ett hållbart perspektiv.

Exempel på arbetsuppgifter du kommer att utföra:

• Hjälpa kunder via telefon, mail och digitala order och därmed skapa en god kundupplevelse.
• Orderläggning via vårt affärssystem
• Lägga upp nya kunder via vårt affärssystem
• Ta ägarskap för att hålla sig uppdaterad vad gäller, förändringar i affären, kampanjer etc.
• Proaktivt ge support och utbildning till kunden

Arbetstider är 07:00-16:00 måndag till fredag.

Det börjar med dig.
Vi tror att du som söker är en serviceorienterad person som tycker det är roligt att bygga relationer samt vårda befintliga. Du har lätt för att kommunicera med personer runt omkring dig, är lyhörd i ditt bemötande samt arbetar aktivt för att skapa en god kundupplevelse. Att samarbeta och tillhöra en arbetsgrupp är lika självklart för dig som det är att arbeta självständigt. Vidare är du en person som gärna tar ägarskap i frågor, har god förmåga att prioritera samt skapa struktur i ditt arbete.

För att trivas på Stena Recycling är det viktigt att du är nyfiken och på tårna då vi befinner oss i ständig utveckling. Vi är alla lagspelare och problemlösare som hjälps åt i vardagen. Genom att bidra med energi och engagemang är du en glädjespridare som medverkar till en god arbetsmiljö.

Publiceringsdatum
2023-09-08

Kvalifikationer
• Treårig gymnasieutbildning eller annan utbildning motsvarande gymnasial nivå
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Kunna kommunicera flytande på svenska och engelska i tal och skrift
• Erfarenhet av att ha arbetat i affärssystem (meriterande)
• Erfarenhet från kundservice eller liknande arbeten (meriterande)

Information om rekryteringsprocessen
Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess. Vi tillämpar sex månaders provanställning och gör bakgrundskontroll.

Välkommen till en framtidsbransch!

#LI-GÄVLE #LI-ONSITE

Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande så ansök därför gärna redan idag. Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stena Metall AB (org.nr 556138-8371)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Team Leader Administration
Helena Blomqvist
helena.blomqvist@stenarecycling.se
+46104456553

Jobbnummer
8096178

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stena Metall AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stena Metall AB: