Customer Success till Schibsted SMB AB - Servicefinder
Needo Recruitment Group AB / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Needo Recruitment Group AB i Stockholm,
Solna,
Sollentuna,
Södertälje,
Håbo eller i
hela Sverige Vill du bli nyckelperson inom Schibsted SMB:s viktigaste tillväxtområde? Servicefinder är inne i en tillväxtfas och växlar därför upp arbetet med sina befintliga kunder. Det är där du som Customer Success kommer in med kunskap inom onboarding, engagement, retention, merförsäljning och winback.
Om Servicefinder
Servicefinder är en marknadsplats för tjänster som hjälper konsumenter och professionella tjänsteföretag att komma i kontakt med varandra. Via tjänsten kan konsumenter söka, jämföra och hitta bra tjänsteföretag, direkt på nätet. Samtidigt kan företag använda Servicefinder för att hitta nya kunder. De är idag störst inom kategorierna bygg, städ och flytt, men växer kraftigt inom flera områden och branscher.
Sedan hösten 2016 ägs Servicefinder av Schibsted Media Group, som är en av Nordens största mediekoncerner. Målet är att göra Servicefinder till det dominerande företaget inom tjänsteförmedling. I den tillväxten söker Servicefinder engagerade medarbetare som vill vara med på resan mot toppen - och det är här du kommer in.
Din roll som Customer Success
I rollen som Customer Success har du det dagliga operativa ansvaret ansvaret samt fullt personalansvar över Customer Relations. Du ser till att kunderna får största möjliga värde av tjänsten Viktiga KPI:er i rollen är att minska kundbortfall, öka aktiviteten i tjänsten och intäkter på våra befintliga kunder, du ansvarar över målsättningar på team och individnivå. I rollen ingår att:
Leda och utveckla Customer relations-funktionen framåt
Sätta upp tydliga mål och KPI:er för teamet
Implementera och/eller förbättra arbetssätt och rutiner
Coacha och stötta medarbetare
Hålla säljutbildningar
Dina kvalifikationer
Några års erfarenhet av att jobba i en roll med personalansvar, gärna inom telefonförsäljning.
Flytande svenska i tal och skrift
Meriterande ifall du även har erfarenhet av
Arbete med B2B försäljning mot small & medium segmentet
Taktiskt och operativt arbete med sälj- & målstyrning
Excel och rapporteringsverktyg
För att lyckas i rollen bör du vara driven, pragmatisk och trivas med att jobba med människor. Du utmanar idéer om de visar sig inte bära frukt. Du prioriterar alltid teamets framgång före dig själv, har lätt att få med dig andra och är därför en stjärna på att sälja in idéer.
Praktiska detaljer
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Lön: Fast + provision
Förmåner: Friskvårdsbidrag, tjänstepension
Plats: Stockholm, Sturegallerian
Låter det spännande? Då vill vi veta mer om dig! Urvalet sker löpande tveka därför inte att ansöka redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2022-08-11ErsättningMånadslön - Fast plus rörlig lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNeedo Recruitment Group AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "needo66546".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Needo Recruitment Group AB (org.nr 559100-7249),
http://www.needo.se/ Jobbnummer 6877681
Observera att sista ansökningsdag har passerat.