Customer Success till ett växande tech-bolag inom hållbarhet

Greenely AB / Kundservicejobb / Stockholm
2019-12-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Customer Success till ett växande tech-bolag inom hållbarhet" (publicerad 2019-12-19) ⬅️


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Greenely AB i Stockholm, Storfors eller i hela Sverige

Vi söker en grym heltidsanställd Customer Success Agent som kommer ingå i Customer Success teamet. Ansvaret för dig är att hjälpa användare och kunder med frågor kring energi i hemmet, frågor om produkten och elavtal.

Din primära målsättning är antalet hanterade ärenden och frågor, hög kundnöjdhet och kontinuerlig förbättring av processerna för företagets kundbemötande.

Publiceringsdatum
2019-12-06

Dina arbetsuppgifter
• Skriftlig kommunikation med Greenelys användare och kunder.
• Löpande kontakt med elbolag för att följa upp är kundärenden.
• Optimera processer, rutiner, texter, FAQ, artiklar m.m. för att förbättra kundupplevelsen och kundbemötandet.
• Rapportera buggar och felaktigheter i Greenelys tjänst till produktteam.

Profil
• Erfarenhet och intresse inom kundsupport, kundbemötande, försäljning eller service.
• Professionell kunskap inom svenska och engelska i tal och skrift.
• God hantering av Google Drive (Sheets, Documents, Presentations) eller motsvarande Office/Apple mjukvara.
• Serviceinriktad.

För att lyckas med rollen tror vi att

• God känsla för att hantera människor.
• Lösningsorienterad och trivs bra med att jobba i team.
• Initiativtagande för att jobba proaktivt med kundbemötande.
• Intresserad av att lära sig mer om energi-/elbranschen.
• Intresse för miljöfrågor.

Vi kan erbjuda dig

• Ett företag som bidra till en hållbar framtid.
• Ett härligt gäng som har stark teamkänsla och en massa humor.
• Ett team med bred mångfald och många nationaliteter.
• Ett kontor mitt i Stockholm.
• Möjlighet till egen utveckling.
• Att ha kul på jobbet, vi ordnar med After Works och andra roliga aktiviteter.
• En bra hälsa, här får man träna på kontorstid.
• En tryggare framtid, vi förstår vikten av att ha tjänstepension.

Om Greenely

Greenely är en smart energiplattform för ditt hem. Genom att använda Greenely appen kan du optimera din energianvändning till att bli ett hållbart energihem. Över 100 000 hushåll har idag kopplat upp sin elanvändning sedan lanseringen 2017 och bolaget fortsätter att växa. Vi sitter i centrala Stockholm och är idag 15 anställda.

Så här rekryterar vi

Till denna heltidstjänst rekryterar vi kompetensbaserat vilket innebär att förutom att skicka in ditt CV, så svarar du på ett par frågor direkt i ansökan. De som bäst matchar rollen som Customer Success Agent gör vi en kort telefonintervju med, därefter får du göra ett personlighetstest. I nästa steg kan du komma att bli inbjuden till en kompetensbaserad intervju hos oss.

Sista dagen för ansökan är 31a december 2019.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Greenely AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Greenely AB (org.nr 556960-9794), https://www.greenely.se/

Arbetsplats
Greenely

Jobbnummer
4991201

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Greenely AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Greenely AB: