Customer Success Team Leader på Sudio

Sudio AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sudio AB i Stockholm

Är du serviceinriktad, lyhörd och strukturerad med erfarenhet av att jobba i kundtjänst? Då kan det vara dig som vi söker till våran nya roll "Customer Success Manager" på Sudio.

Publiceringsdatum
2020-11-09

Om företaget
Sudio är ett växande internationellt bolag som går under Orange Sky. Orange Sky är ett Stockholmsbaserat e-handelsföretag som grundades 2012. Företaget består för närvarande av fyra snabbt växande varumärken - Sudio, Gaston Luga, Marc Mirren och Mighty Solo. Idag har vi 80 medarbetare på vårt huvudkontor i Stockholm och 30 medarbetare på vårt kontor i Zhongshan, Kina.
Vi finns på mer än 30 marknader och är ett av Nordeuropas snabbast växande företag inom vår bransch. Bolaget drivs av ambitiösa och motiverade medarbetare där företagskulturen är kreativ och samarbetsvillig, där nya idéer och initiativ uppmuntras.
Vi är nu i ett skede för att utveckla och förbättra vår kundservice och därför söker vi just dig som har ett gediget intresse för att lösa problem och ge service i världsklass. Som Customer Success Manager på Sudio kommer du att ha ett överblickande ansvar över vår kundtjänst som i dagsläget består av 3 personer. Du kommer se till att skräddarsy vår service ut till kund så att de får den bästa möjliga hjälpen. Vår kundtjänst är främst online och sker mestadels via mail, DM's, och chatt men även telefonsamtal förekommer.

Om dig
Som person är du organiserad, analytisk och har en god kommunikativ förmåga. Du har hög social kompetens och en öppen och lösningsorienterad attityd. Tempot kan vara ganska högt beroende på säsong. Det är därför viktigt att du är tydlig och har god struktur och ordning på ditt arbete, god samarbetsförmåga och kan fokusera på flera uppgifter samtidigt för att hålla en hög servicenivå mot våra kunder.

Uppgifter:
Leda och fördela arbetet
Jobba hands-on i vår kundtjänst (svara mail, chatt samt telefonsamtal)
Arbeta strategiskt för att effektivisera och förbättra avdelningen

Kvalifikationer
Flytande svenska samt engelska i tal och skrift
God kommunikationsförmåga
Bosatt i Stockholms området
Erfarenhet av kundtjänst
Organiserat och strukturerat arbetssätt
Serviceinriktad

Plus
Erfarenhet av att jobba inom e-handel
Utbildning
Jobbat i en internationell miljö
Erfarenhet av zendesk eller liknande

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-12-09

Adress
Sudio AB
Upplandsgatan 7 1TR
11123 Stockholm

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Customer Success Manager".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sudio AB (org.nr 556913-8372)
Upplandsgatan 7 1TR (visa karta)
111 23  STOCKHOLM

Ansökan
E-post: career@sudio.com

Jobbnummer
5436677

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sudio AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sudio AB: