Customer Success Specialist till Datafisher

The Workers Of First Impression AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos The Workers Of First Impression AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Datafisher startades 2000 och har haft en spännande tillväxtresa och är idag en av de största företagen inom etik- och efterlevnadsutbildning på nätet i Norden.
På Datafisher utvecklar vi den mest innovativa plattformen och efterlevnadstjänsterna för företag som arbetar internationellt. Företaget har alltid varit en mångkulturell och inkluderande arbetsplats med personal från Argentina till Finland och från USA till Estland, för att inte glömma Italien & Israel också. Denna unika kombination har skapat ett företag där flexibilitet, förtroende och mångfald är värden som hålls fast vid och något vi tror på både internt och externt.
För att stödja vår tillväxt i Sverige letar vi nu efter en Customer Success Specialist att ansluta sig till oss på vår resa.

Som vår Customer Success Specialist blir du en nyckelmedlem och ansvarig för att säkerställa att våra skandinaviska kunder har en positiv upplevelse av våra produkter och tjänster. Du kommer att arbeta nära våra produkt- och försäljningsteam för att omborda nya kunder, identifiera deras behov och proaktivt hantera eventuella bekymmer eller problem som kan uppstå. Du kommer också att spela en viktig roll i att ytterligare förbättra våra processer för kundframgång.

Publiceringsdatum
2023-05-23

Dina arbetsuppgifter
• Ansvara för kundrelationerna för våra högprofilerade skandinaviska företagskunder.

• Säkerställa att våra kunder får maximalt värde av våra produkter och tjänster.

• Kontinuerligt förbättra våra metoder för kundframgång.

• Samarbeta med interna team för att vidareutveckla vårt erbjudande.

• Utveckla och upprätthålla KPI:er för kundframgång.

Ansvarsområden:

• Fungera som daglig kontaktperson för tilldelade företagskunder och hjälpa dem att få ut mesta möjliga av våra tjänster.

• Ta ombord nya kunder och genomföra kundutbildningar.

• Övervaka kundengagemang och identifiera möjligheter till försäljning, merförsäljning samt sätt att minska kundavhopp genom användning av dataanalys och din överlägsna förståelse för kundens behov.

• Utveckla starka kundrelationer genom att förstå deras mål och behov samt hur vi bäst kan stödja dem.

• Fungera som röst för kunderna genom att bidra med idéer för nya produktfunktioner och innehåll.

• Samarbeta med nyförsäljning och marknadsföring för att identifiera relevanta möjligheter för marknadsföringskampanjer.

• Dokumentera och utveckla vår strategi och processer för kundframgång på ett analytiskt sätt.

Vi letar specifikt efter någon som är redo att ta i och gå den extra milen för att se till att våra kunder får den högkvalitativa service de förtjänar. Den ideala kandidaten brinner för att utveckla kundrelationer på ett samarbetsorienterat och analytiskt sätt. För att lyckas i den här rollen bör du ha relevant erfarenhet av att hantera kundrelationer för digitala produkter och ett enastående track record av att upprätthålla goda kundrelationer. Då du är den första anställda personen i Sverige, söker vi dig med stort eget driv som trivs med att arbeta flexibelt och självgående. Det här är en möjlighet för dig som trivs i rollen som Customer Success Specialist men som också har ambitionen
att vidareutvecklas internt i takt med att bolaget växer i Sverige.

Vi söker dig som:

• Har minst 3-5 års erfarenhet av kundframgång, kundansvar, kundservice, försäljning eller liknande roller för digitala produkter.

• Är obehindrad i svenska, tal och skrift. Mycket god engelska i tal och skrift.

• Har starka kunskaper i muntlig och skriftlig kommunikation, projektledning och processutveckling.

• Har ett analytiskt och processorienterat tänkesätt.

• Har en förmåga att samarbeta effektivt med olika interna och externa intressenter.

• Är en aktiv lagspelare som snabbt kan anpassa sig till ändrade prioriteringar

Vi erbjuder en konkurrenskraftig lön och förmåner, en mångkulturell och mångfaldig arbetsplats samt möjligheter till karriärtillväxt och utveckling. Om du är en motiverad individ med fokus på kundservice och en passion för att hjälpa andra att lyckas, uppmuntrar vi dig att ansöka om denna spännande möjlighet.

Start: september
Omfattning: Heltid
Arbetstider: 08:00-17:00
Kontor: Kungsgatan 64. Möjligheten att jobba hybrid finns
Utbildning/Onboarding: sker i Helsingfors under första månaden, ca 3-4 dagar/veckan (flexibelt). Företaget står för kostnader som boende, resor etc.

I den här rekryteringsprocessen samarbetar Datafisher med The Wofi. Frågor gällande tjänsten är varmt välkomna till ansvarig rekryterare Linda Gullbrandsson via mejl linda.g@thewofi.se. Selektering av Cv:n och intervjuer hålls löpande så visa ditt intresse för tjänsten redan idag. Sist men inte minst: Vi ser fram emot just din ansökan!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
The Workers Of First Impression AB (org.nr 559088-2394), http://www.thewofi.se

Arbetsplats
The Wofi AB

Kontakt
Linda Gullbrandsson
linda.g@thewofi.se

Jobbnummer
7806697

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från The Workers Of First Impression AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos The Workers Of First Impression AB: