Customer Success Specialist

Upsales Nordic AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2019-01-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Customer Success Specialist" (publicerad 2021-02-02) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Upsales Nordic AB i Stockholm, Linköping, Göteborg eller i hela Sverige

Vi söker nu en vass Customer Success Specialist som har ett stort intresse för teknisk problemlösning och som trivs i en kundnära roll och vill hjälpa våra kunder att uppnå önskat resultat vid användning av Upsales mjukvara.

Upsales tillhandahåller ett av de ledande systemen för marknadsföring och försäljning B2B. Idag består plattformen av säljstöd (CRM), Marketing Automation, IP-styrd annonsering och ett vasst analysverktyg för inblick i hela kundresan.

Upsales genomsyras av en känsla av entreprenörskap, stort eget ansvar och stark teamkänsla. Vi skapar värde för våra kunder genom att hjälpa varandra att lyckas. Som Customer Success Specialist på Upsales är du del av Customer Success-teamet som ansvarar för teknisk support, utbildning och användarcoachning av nya och befintliga kunder.

Publiceringsdatum
2019-01-11

Arbetsuppgifter
- Utföra support och utbilda användare i bästa tillvägagångssätt
- Svara på frågor, problemlösa och följa upp rapporterade buggar
- Proaktivt utveckla och fånga upp kunders behov
- Se till att kunden uppnår sina målsättningar i användandet av Upsales
- Följa upp kunddata för användande, servicenivåer för support och utmätt kundhälsa.

Du kommer arbeta med olika systemstöd bl.a. Zendesk (ärendehantering och kundchat) och självklart Upsales CRM för kundinformation. Du rapporterar till CCO och kommer ha nära kontakt med interna avdelningar som produktutveckling, säljorganisation och operationsteamet.

Bakgrund
I rollen som Customer Success Specialist jobbar du med det viktigaste inom hela Upsales, nämligen våra kunder. Vi söker därför en person som trivs i en teknik- och kundnära roll, som förstår nyttan av vår produkt och som drivs av att hjälpa våra kunder framåt.

Vi söker dig som har följande:

-
Två års arbetslivserfarenhet i teknisk roll, gärna med kundkontakt

-
Akademisk utbildning eller motsvarande inom teknik/IT

-
Har stort intresse av IT, teknik, webb och mjukvara

- Utmärkta kunskaper i svenska och engelska
- Är positiv, utåtriktad och har bra energi

Upsales erbjuder:

- Stora utvecklingsmöjligheter i ett etablerat och snabbväxande techbolag
- Konkurrenskraftig lön
- Brett förmånspaket
- Ungt bolag med mycket teamaktiviteter

Övrigt/ansökan

Tjänsten är på heltid, tillsvidare och med placering på vårt kontor vid Hötorget i centrala Stockholm. Tillsättning sker så snart som möjligt och/eller i överenskommelse på sökande.

Är du en ambitiös och ansvarsfull person som älskar teknik och trivs med kundkontakt? Tveka då inte att söka rollen och joina oss på vår resa att skapa en världsledande mjukvara för marknadsföring och försäljning B2B.

Sökord: application specialist , software specialist , technical account manager , customer success manager , teknisk support , kundservice , second line engineer , representative , IT-support , software support , saas specialist , customer success trainee , project manager , junior utvecklare


Upsales är ett lönsamt och snabbväxande svenskt Tech-bolag, som gör webbaserad mjukvara inom B2B. Vår produkt är efterfrågad, etablerad och skalbar internationellt. Vi är cirka 40 anställda och sitter i centrala Stockholm.

Varaktighet, arbetstid
Heltid, 100% Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Upsales Nordic AB

Adress
Upsales Nordic AB
SVEAVÄGEN 21
11134 Stockholm

Kontorsadress
SVEAVÄGEN 21

Jobbnummer
4551197

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Upsales Nordic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Upsales Nordic AB: