Customer Success Specialist
Svea Renewable Solar AB / Kundservicejobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svea Renewable Solar AB i Sollentuna,
Järfälla,
Solna,
Stockholm,
Sigtuna eller i
hela Sverige Om Oss
Svea Solar är Sveriges största installatör av solceller med cirka 400 medarbetare och har verksamhet i ett flertal europeiska länder. Vi har funnits i 6 år och levererar nyckelfärdiga solcellsanläggningar till privatpersoner och företag där all installation utförs med vår egen personal. Vår vision är att bli Europas ledande aktör inom förnyelsebar energi och bidra till ett fossilfritt samhälle. Tillsammans med våra modiga medarbetare, en innovativ helhetslösning och samarbetet med IKEA blir det möjligt för solenergi att vara det enkla och självklara valet.
Solcellsmarknaden är en starkt växande bransch med ytterst goda framtidsutsikter, där vi på Svea Solar erbjuder ett komplett ekosystem av produkter inom energi, bestående av batterier, laddnings-infrastruktur för elbilar, energistyrning av fastigheter, takomläggning med integrerade solceller och byggnation av storskaliga solcellsparker. År 2019 var startskottet för den globala expansionen där Spanien blev första steg ut internationellt som sedan dess har utökats med verksamheter i Nederländerna, Belgien och Tyskland.
Publiceringsdatum2020-09-03Dina arbetsuppgifterVi på Svea Solar söker nu efter en ny stjärna till vår säljavdelning. I rollen som Customer Success Specialist fokuserar du på aftersales och kundservice med uppgift att utveckla och kvalitetssäkra upplevelsen för våra kunder. Tjänsten är baserad på vårt huvudkontor i Sollentuna, norr om Stockholm.
I rollen ingår bland annat:
• Daglig kontakt med kunder för att ta emot feedback
• Hantera reklamationer
• Söka ambassadörer/referens kunder
• Utvärdera kundnöjdhet och utveckla processer för att förbättra kundresan
• Vara en naturlig brygga mellan marknad och sälj
• Analysera, utvärdera och ta fram nytt material för att öka merförsäljningen
Vem är du?
För att trivas i denna roll ser vi att du är en naturlig lagspelare med stort intresse för teknik och försäljning där du älskar att ha kontinuerlig kontakt med våra kunder. Då detta är en väldigt viktig roll för oss bör du brinna för att alltid ge bästa service med viljan att förbättra och utveckla kundresan.
För att lyckas i denna roll bör du:
• Ha en akademisk bakgrund eller dokumenterad erfarenhet av tidigare jobb med kundnära tjänster, gärna från tidigare teamledarroll inom kundservice eller sälj.
• Ha en stark kommunikationsförmåga, både på svenska och engelska
• Ha en hög humörjämvikt och självkontroll, kunna uttrycka dig på ett smidigt sätt och kommunicera med en medvetenhet om hur du uppfattas av andra
• Vara extremt lyhörd och kunna vara flexibel i hur du bemöter människor, ha en fingertoppskänsla när det gäller servicenivå
• Vara van att arbeta i digitala verktyg med telefonen som din närmsta vän
Det är starkt meriterande om du har dokumenterad erfarenhet av att skapa, leda och utvecklat projekt kopplat till kundresa och kundnöjdhet.
Vi erbjuder
För oss är det viktigt att det är roligt att gå till jobbet varje dag. Vi erbjuder ett arbetsklimat med högt i tak och en formbar utveckling för dig som anställd. Du kan förvänta dig en ung, rolig och innovativ arbetsmiljö där alla strävar mot ett gemensamt mål - att nå ett hållbart samhälle. En god och hjärtlig gemenskap genomsyrar hela organisationen. Vi är ett starkt team av entreprenörer med kompetenser som solcellsingenjörer, software utvecklare, professionella marknadsförare, företagsutvecklare med mera. Värt att nämna är att ledningens och VDs dörr alltid står öppen, vi älskar att spela pingis, har tre kontorshundar som gärna leker och vi har fika som är lite utöver det vanliga. Vi på Svea Solar tror långsiktigt på marknaden för solceller och vi investerar därför långsiktigt i våra medarbetare.
Intresserad?
Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med Svea Solars värdegrund. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vi på Svea Solar tror att mångfald och olika erfarenheter bidrar till den kreativitet som krävs för att utveckla branschen. Vi värdesätter därför en jämn könsfördelning och vår ambition är att rekrytera medarbetare från olika bakgrunder för att representera samhället och våra kunder.
Ta chansen nu och var med och led utvecklingen mot ett förnybart Sverige med Svea Solar.
Vi tar endast emot ansökningar via hemsidan. Varmt välkommen att söka!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-10-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSvea Renewable Solar AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Svea Renewable Solar AB (org.nr 556955-1350)
Jobbnummer 5344737
Observera att sista ansökningsdag har passerat.