Customer Success Manager till Hogia Signit

Hogia Service AB / Kundservicejobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hogia Service AB i Stenungsund, Stockholm eller i hela Sverige

Hogia Signit ligger i framkant inom området elektronisk signering.

Nu söker vi dig som tillsammans med Signit-kollegorna ska ta oss vidare i vår tillväxtresa.

I samband med nya satsningar söker vi nu en Customer Success Manager. Ett stort fokus i denna roll är att arbeta med försäljning gentemot befintliga kunder och fortsätta utveckla affären. Då detta är en ny roll får du stor möjlighet att inom ramen för din arbetsbeskrivning forma tjänsten och staka ut riktningen för hur vi på bästa sätt framöver bygger starka relationer med våra kunder, skapar merförsäljning och levererar hög kvalitet på våra tjänster.

Dina ansvarsområden

- Identifiera och förstå kundbehov, hur vi bäst skapar framgång under hela kundresan och därigenom se möjligheter till kundutveckling
- Implementera nya rutiner och arbetssätt, sätta strategier för att öka kundlojalitet, merförsäljning, kundnöjdhet och maximera kundens värde genom hög kvalitet på våra tjänster
- Samarbeta med vårt försäljningsteam för att stödja kundens onboarding och utbildning
- Löpande hantera höjning och justering av serviceintäkter och potter samt se till att våra kunder har all information och det stöd de behöver
- Genom kontinuerlig dialog med våra kunder samla feedback för att förbättra våra processer och tjänster
- Skapa engagerande kundkommunikation såsom kundbrev, kundträffar och webbinarier
- Hålla kunduppgifter och aktiviteter uppdaterade i vår CRM system.

Är det dig vi söker?

Du har ett kundfokuserat mindset och trivs allra bäst i en roll där du bygger och utvecklar relationer. Du har antagligen flera års erfarenhet inom området kundservice och/eller försäljning. Du är affärsmässig och förtroendeingivande med utmärkt kommunikationsförmåga, både skriftligt och muntligt. Du är van att arbeta lösningsorienterat, datadrivet och har en analytisk ådra samt sinne för struktur.

Som vår Customer Success Manager har du en viktig roll i vår tillväxtresa. Vi erbjuder dig möjligheten att vara en del av ett roligt och dynamiskt team med spännande produkt. På sikt kan det bli aktuellt med personalansvar i takt med att vi ökar kundbasen och behöver bli fler kollegor.

Hogia Signit AB, ett bolag inom Hogia-gruppen, driver utvecklingen av https://www.hogia.se/affarssystem/star/signit, en digital signeringslösning. Marknaden för digitala signaturer växer i snabb takt. Hogia Signit är en av få tjänster som uppfyller kraven i svensk lagstiftning och finns både som fristående webbapplikation och som integrerad lösning i ett antal andra produkter.

Låter detta som en tjänst för dig? Välkommen in med din ansökan!

Vi arbetar med löpande urval.



Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, godsterminaler, revisionsbyråer och fastighetsbolag. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/71".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hogia Service AB (org.nr 556577-5680)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Hogia Signit AB

Kontakt
Jenny Cedervall, Talent Acquisition Manager
0303-66616

Jobbnummer
8065526

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hogia Service AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hogia Service AB: