Customer Success Manager till Assessio Sverige

Assessio Psychometrics AB / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Assessio Psychometrics AB i Stockholm

Assessio växer och vi söker nu vår nästa lagspelare till Customer Success Teamet i Stockholm. Som Customer Success Manager på Assessio arbetar du nära våra kunder och användare. Du arbetar som betrodd rådgivare inom urval, utveckling och ledarskap samt hjälper kunderna att få bästa värde av den plattform som Assessio tillhandahåller. Customer Success utgör en viktig funktion för att säkerställa att Assessios kunder får ut den största möjliga nyttan av våra verktyg.

Varför Assessio?

Assessios största mål är att jobba mot en mer rättvis arbetsmarknad - ZERO TALENT WASTE. Våra tester och verktyg är ett steg i rätt riktning, dom hjälper våra kunder att rekrytera kompetensbaserat och objektivt. Genom Assessio får våra kunder en träffsäker och fördomsfri rekryteringsprocess där alla kandidater ges samma chans.

Utöver att få vara med på resan till en mer rättvis arbetsmarknad erbjuder vi våra anställda konkurrenskraftiga löner och vi har ett generöst friskvårdsbidrag på 5000 SEK/år, 6 veckors semester samt har en bonusmodell för alla anställda. I denna roll kommer du ha möjlighet att arbeta på distans tre av fem dagar i veckan. Assessio har kollektivavtal med Almega och tjänstemannaförbunden Unionen och Akademikerförbunden, vilket bla innebär förmånligt pensionsavtal (ITP för tjänstemän). Dessutom är vi faktiskt riktigt bra på att ha roligt tillsammans med gemensam träning, AWs, sommar/julfester och Kick-offer.

Publiceringsdatum
2023-03-01

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Customer Success Manager (CSM) på Assessio agerar du som expertrådgivare inom urval och ledarskap. I arbetsuppgifterna ingår tex att hjälpa kunder designa rekryteringsprocesser som främjar mångfald och minskar risken för "bias", hjälpa dem komma i gång med användandet av våra verktyg och att skapa ledarprofiler med hjälp av vårt kompetensramverk. Vidare kommer du att genomföra produktutbildningar för våra kunder, finnas som stöd vid frågor från kunder samt analysera kunddata för bästa produktanvändning och kundnöjdhet.

Som CSM kommer du även vara en viktig nyckelspelare där du ser till att affären utvecklas hos kunden. Detta innebär du aktivt arbetar med att öka kundens användande, introducera nya produkter, jobba med att förnya kundavtal och motverka churn. En del av dina kunder kommer vara delat ansvar tillsammans med en Key account manager och andra kunder kommer du ha fullt budgetansvar för.

Vi söker dig som

Assessio lägger stor vikt på vem du är som person och mindre vikt på vad du har gjort tidigare. Har du rätt inställning, är villig att lära nytt och lära snabbt, tar egna initiativ och arbetar hårt för att nå dina mål så får du stöttning med resten! För att få rätt förutsättningar att lyckas i rollen tror vi att du har:

• Akademisk utbildning inom personal och arbetsliv, beteendevetenskap eller annan relevant utbildning.

• Obehindrade kunskaper i tal och skrift i både svenska och engelska

Meriterande: - Gillar att arbeta med urval/rekrytering
• Tycker att rekryteringstester är intressant

Om Assessio

Assessio är en av de största leverantörerna av Talent Assessment i Norden såväl som i Nederländerna. Vi tillhandahåller våra tjänster genom våra moderna, användarvänliga och internt utvecklade SaaS-plattformar. Vi har över 140 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark, Nederländerna och Rumänien, som alla är förenade under vår gemensamma vision om Zero Talent Waste. Vi strävar efter att bidra till ett effektivt och rättvist arbetsmarknad där människor bedöms utifrån lika, relevanta villkor. Våra onlineprodukter och digitala lösningar hjälper våra kunder att fatta effektiva, rättvisa och transparenta människors beslut i rekryterings- och utvecklingsprocesser/Talent Management-processer.

Häng med på vår resa att bli Norra Europas Största Assessmentbolag!

Rekryteringsprocessen

Vi arbetar med ett kompetensbaserat urval. Om du uppfyller kriterierna ovan så blir första steget i processen att genomföra två tester; ett problemlösningstest (Matrigma) och ett personlighetstest (MAP). Därefter gör vi ett första urval för att gå vidare till en telefonintervju där vi går igenom screeningfrågorna för sedan bokas in på en intervju. Steg nummer två är att träffa en kollega från teamet och till sist ha ett möte med vår Sverigechef.

Urval sker löpande så skicka in din ansökan på en gång om du tycker rollen känns spännande!

Övrig information:

• Start: Enligt överenskommelse, men gärna så fort som möjligt
• Omfattning: Heltid med 6 månaders provanställning
• Placering: Banérgatan 16, Stockholm
• Ansvarig för rekryteringen är Head of Customer Success.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Assessio Psychometrics AB (org.nr 556804-3367), https://assessio.com/sv/

Arbetsplats
Assessio Group

Kontakt
Emelie Willman
emelie.willman@assessio.se

Jobbnummer
7499351

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Assessio Psychometrics AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Assessio Psychometrics AB: