Customer Success Manager till Artportable
Artportable AB / Chefsjobb / Stockholm
2021-05-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Customer Success Manager till Artportable" (publicerad 2021-06-14) ⬅️
Visa alla chefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Artportable AB i Stockholm,
Eskilstuna eller i
hela Sverige Artportable stärker upp med nya kollegor som vill vara med och bidra till vår fortsatta framgång. Vi söker nu en skicklig och erfaren Customer Success Manager (CSM) med erfarenhet från SaaS-bolag.
I rollen som CSM på Artportable är ditt uppdrag att skapa en fantastisk kundupplevelse för våra anslutna konstnärer och att stärka bolagets SaaS-affär. Du arbetar med att införa och utveckla arbetet med kundservice, self service och CRM-system. Vidare är du relationsskapande, noggrann och van vid ett högt tempo.
Vi sitter i moderna lokaler i gatunivå och vi erbjuder en anställning hos ett bolag som har sunda värderingar och som verkligen ser sina anställda som familjemedlemmar.
Vår framgångssaga:
Artportable har lyckats utmana konstvärlden med en digital plattform som erbjuder konstnärer att nå ut med sina verk utan att betala stora belopp i provision. Nu tar vi nästa steg och utvecklar Skandinaviens ledande konstplattform med målet att bli en ledande global aktör.
Artportable är det självklara valet för över 1000 nordiska konstnärer när de vill nå ut med sina verk mot en relevant målgrupp. Varje dag kontaktar nya konstnärer oss och vill ansluta sig till plattformen. Vi bidrar till våra anslutna konstnärers framgång genom att jobba nära och erbjuda ett ekosystem för att att nå en så stor och relevant målgrupp som möjligt.
Din roll:
Onboarding: Lär ut funktioner som tar kunden den kortaste vägen till ROI.
Kundsupport vid problem: Du ger stöd och släcker bränder medan de fortfarande är små. Du ser till att vi alltid finns där och att kunden aldrig känner sig lämnad bortom assistans.
Förnyelser: Du följer upp förnyelserna månadsvis och kvartalsvis för att undvika churn. På så vis säkerställer du att majoriteten av bolagets intäkter kommer från befintliga kunder.
Upsell- kampanjer: Du ökar kunders LTV genom att rekommendera lösningar som ger en bättre upplevelse för kunden. Detta kräver god timing, data och strategi för att vara effektiv - och kan exempelvis ske genom webbinarier.
Kundundersökningar: Du arbetar konitueligt med verktyg som mäter vår kundnöjdhet. Vid missnöjda kunder vidtar du rätt åtgärder.
Kundrådgivning: Ekonomisk och professionell framgång för våra konstnärer leder till ökat värde för våra tjänster. Därför är du med och ser till att vi erbjuder rätt stöd och utbildning.
Publiceringsdatum2021-05-11Övrig informationDu behärskar flera olika CRM exempelvis Zendesk och Upsales. Du har erfarenhet från att arbeta med webbiniarer.
Som person är du:
• Relationsbyggande
• Affärsorienterad
• Positiv
• Kunskapstörstig
• Självgående
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-06-10
AdressArtportable AB
Åsögatan 176
11632 Stockholm
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "CSM".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Artportable AB (org.nr 559113-1171),
https://artportable.com Åsögatan 176 (
visa karta)
116 32 STOCKHOLM
Ansökan E-post:
work@artportable.com Jobbnummer 5730502
Observera att sista ansökningsdag har passerat.