Customer Success Manager med kundansvar

Intelliplan AB / Kontorsjobb / Stockholm
2018-11-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Customer Success Manager med kundansvar" (publicerad 2022-06-29) ⬅️


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Intelliplan AB i Stockholm, Nynäshamn, Gagnef, Karlskrona, Ronneby eller i hela Sverige

Vill du också bli en Intelliplanare?
Som Customer Success Manager hos Intelliplan kommer du ansvara för att utveckla relationen med strategiskt viktiga nyckelkunder inom bemanningsbranschen för att optimera systemanvändandet. Du kommer driva utvecklingen av systemanvändandet och i nära dialog med kund identifiera potentiella kunskapsluckor, identifiera orsaker till varför systemet inte nyttjas optimalt, samt föreslå åtgärder för effektivare systemanvändning hos kund.

Rollen ingår i Intelliplans Customer Success organisation och du förväntas bidra med merförsäljning, projektledning, utbildningsinsatser och effektiviseringsprogram ute hos kund.


Vad vi erbjuder
I rollen som Customer Success Manager kommer du ingå i ett drivet team om 6 medarbetare. Teamet har ett nära samarbete med kollegor inom sälj, marknad, service och utveckling. Customer Success utgör en viktig funktion för att säkerställa att Intelliplans kunder får den hjälp och service de behöver.

Övergripande arbetsuppgifter:
• Ansvara för att utveckla systemanvändande ute hos kund
• Ansvara för användarrelaterade frågor vid onboarding av nya kunder, för att möjliggöra ett optimalt systemanvändande
• Tillsammans med sälj-, utveckling- och support arbeta för att öka kundernas värde i användningen av Intelliplans system
• Ansvara för att identifiera, driva och sälja in projekt, utbildningsinsatser för förbättrat systemanvändande och värdeskapande hos kund
• Guida och stötta kund i systemanvändande
• Samla in systemrelaterade frågor ifrån användare hos kund och adressera frågorna till rätt funktion inom Intelliplan
• Aktivt bidra med användarperspektiv i intern system- och produktutveckling
• Analysera kundernas systemanvändning för att identifiera brister, funktioner som inte nyttjas och föreslå åtgärd
• Proaktivt kontakta kunder där man gör bedömningen att de inte nyttjar systemets fulla kapacitet
• Aktivt driva merförsäljning mot befintlig kundbas


Din profil
För att lyckas i denna roll tror vi att du har följande bakgrund:
• Minst gymnasial utbildning, meriterande med eftergymnasial utbildning
• Engelska och svenska flytande i tal och skrift
• Mycket god kunskap i MS Office (Excel, Word, Powerpoint)
• Erfarenhet ifrån liknande befattning, försäljning inom B2B, Projektledare, Utbildare inom systemanvändning
• Meriterande med tidigare erfarenhet av försäljning, projektledning av HR/affär/lön/CRM system eller motsvarande
• Erfarenhet av att hålla i utbildningar, driva projekt, implementera nya arbetssätt i en snabbrörlig bransch
• Tidigare erfarenhet ifrån bemanningsbranschen och produkterfarenhet av Intelliplan är meriterande
• Erfarenhet av att facilitera och utveckla samarbetsavtal
• Dokumenterad erfarenhet merförsäljning med goda försäljningsresultat
• Erfarenhet av intressenthantering och kravställning
• Meriterande om du har erfarenhet inom vårdbemanning.

Vi tror att följande egenskaper passar väl in för att du ska trivas hos oss:
• Relationsorienterad och nätverkande
• Säljorienterad och utvecklingsorienterad
• Resultatorienterad och målmedveten
• Strukturerad och uthållig
• Motståndskraftig och tålmodig
• Faciliterande och pedagogisk
• En stark passion för att utveckla partnerrelationer, försäljning och affärer


Om Intelliplan
Intelliplan är idag nordens ledande leverantör av system med tillhörande support för bemanning. Intelliplan utvecklar, implementerar och supporterar ett komplett affärssystem för att möta kundernas behov av skräddarsydda lösningar inom ekonomi, bemanning & rekrytering och CRM. Intelliplan är främst verksamma på den svenska marknaden där de har en marknadsledande position, men är även närvarande på den norska, danska och finska marknaden. Företaget sitter idag med Globen som närmsta granne och har ett 40 tal anställda medarbetare som arbetar med systemutveckling, support, försäljning och marknad. Intelliplan hade en omsättning på 44 811 000 SEK 2016.

Sök tjänsten
Verkar detta spännande? Skicka in din ansökan redan idag då vi gör löpande urval och intervjuer.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Emelie Willman.

Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-11-13

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-10
Ange följande referens när du ansöker: 1019
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emelie Willman emelie.willman@intelliplan.se

Företag
Intelliplan AB

Adress
Intelliplan AB
Arenavägen 57
12177 Stockholm

Kontorsadress
Arenavägen 57

Jobbnummer
4455533

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Intelliplan AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Intelliplan AB: