Customer Success Manager för Sveriges nöjdaste kunder

ReachMee AB / Säljarjobb / Stockholm
2018-08-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Customer Success Manager för Sveriges nöjdaste kunder" (publicerad 2019-05-10) ⬅️


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ReachMee AB i Stockholm, Östra Göinge eller i hela Sverige

Vilka vi är
Vi är ett litet snabbväxande företag som känner oss som en familj. Vi är också ledande i Norden på att bygga smarta rekryteringsverktyg. Vad alla ReachMees har gemensamt är en passion för att förenkla våra användares vardag och hjälpa dem att lyckas i sina jobb - att hitta rätt talang för sina egna företag och rekrytera dem effektivt, professionellt och fördomsfritt till sina egna organisationer. I detta är en fantastisk kundupplevelse central för vår framtida framgång.

Vad får du göra hos oss?
Att vara kund hos ReachMee ska vara en upplevelse i världsklass! Att våra kunder tas väl om hand och kommer igång med våra lösningar på bästa sätt lägger grunden för värdet av våra tjänster och en långvarig och djup relation. För att bli ännu bättre på att leverera den här upplevelsen och att ge våra kunder ett optimalt värde söker vi dig, som utifrån ett affärsperspektiv, tycker om att hjälpa kunder effektivisera sitt arbete.

Ditt jobb stöttar viktiga HR-processer som ser olika ut från kund till kund. Därför handlar rollen mycket om att vara ett bollplank för kunden där man ska kunna vara inlyssnande, konsultativ och vara en guide till den bästa lösningen för varje kund. En stor del av din tid kommer att spenderas ute hos kund. Du behöver därför både vara beredd att ibland resa i jobbet samt vara bekväm med att, ensam och i team representera oss på ReachMee.

Rollen som Customer Success Manager innebär att:

• Ha ett helhetsansvar för en kundportfölj och hela livscykeln för kunderna i den.
• Tillsammans med sälj-, support- och leveransorganisationen arbeta för att öka kundens värde och användningen av ReachMee
• Koordinera och genomföra nykunds- och uppgraderingsprojekt
• Hålla utbildningar ute hos kund samt vägleda och inspirera dem i hur de bäst använder våra tjänster
• Utveckla nya sätt att arbeta effektivare med våra kunder och skapa bättre relationer
• Hantera frågor från kunder och kontaktpersoner samt se till så att de hantera korrekt inom organisationen likväl som att kunden får korrekt återkoppling
• Arbeta datadrivet med kunder för att identifiera rätt aktiviteter och rätt timing att genomföra dem
• Proaktivt kontakta kunder där vi identifierat att de kan få ut ännu mer av ReachMee
• Ett helhetsansvar för förnyelseprocessen samt merförsäljning hos kund

Vi söker dig som har:

• Eftergymnasial utbildning
• Erfarenhet i en Customer Success-roll eller kundtillvänd funktion så som sälj, utbildning eller motsvarande i en SaaS-produkt
• God affärsförståelse samt en passion för att bygga värde och utveckla affären
• Arbetat i projekt med många intressenter och bred kravställning hos kund såväl som internt
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift (svenska och engelska)
• Dator- och webbvana
• Vana vid att prata inför publik och/eller hålla utbildningar

Meriterande

• Branschvana inom HR eller rekrytering
• Erfarenhet av pedagogiskt arbete alternativt utbildning av kunder
• Erfarenhet av arbeta med statistik
• Working profficiency i övriga nordiska språk utöver svenska

Vilka använder ReachMee
Våra över 600 kunder är från både privat och offentlig sektor och vår lösning används av stora såväl som mindre företag. Några exempel på kunder är McDonalds, Försvarsmakten, Sweco, Chalmers University, Apoteket, Scania, Vapiano och Hemfrid. Reachmee har över 100 000 användare och under 2017 tillsattes över 70 000 tjänster med hjälp av ReachMee och 1 618 000 ansökningar som kom in till våra kunder via ReachMee. Vårt huvudkontor ligger i Stockholm, men vi har också kontor i Oslo, Helsingfors och Kiev.



Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-08-29

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Pernilla Roos, Tf Customer Success Director pernilla.roos@reachmee.com +46708 487172
Rebecka Merwani, Customer Success Director rebecka.merwani@reachmee.com +46722 539600

Företag
ReachMee AB

Adress
ReachMee AB
Rosenlundsgatan
52
11863 Stockholm

Kontorsadress
Rosenlundsgatan
52

Jobbnummer
4318093

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ReachMee AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ReachMee AB: