Customer Success Manager för Sveriges nöjdaste kunder

ReachMee AB / Lärarjobb / Stockholm
2016-09-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Customer Success Manager för Sveriges nöjdaste kunder" (publicerad 2019-05-10) ⬅️


Visa alla lärarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ReachMee AB i Stockholm, Östra Göinge eller i hela Sverige

Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig en arbetsplats med möjligheter och framåtanda. Vi på ReachMee ligger i framkant inom en bransch som är framtiden inom tech, där det nyaste just nu utvecklas. Vi erbjuder dig kollegor som har en passion för sitt yrke och som samtidigt verkligen bryr sig om varandra och sina kunder på riktigt. Vi erbjuder dig helt enkelt att bli en del av en familj, inom en bransch, i full fart på väg in i framtiden.

På ReachMee tror vi på att rätt attityd, driv och talang inte har någon speciell ålder eller bakgrund. Vi tror att du har bättre förutsättningar än de flesta andra om du bara som vi har rätt engagemang. Vi tror också på att växa som person genom ansvar och förtroende och att vi lär oss genom att faktiskt få prova på att göra, inte bara observera. Genom att göra blir du också en viktig del i att påverka din egen riktning likväl som vart vi är på väg. Hos oss kan du i takt med att vi och våra team växer utvecklas i din befintliga roll, eller ha goda möjligheter att gå vidare till en ny roll inom företaget. 

Vad får du göra hos oss?? 
Att vara kund hos ReachMee ska vara en upplevelse i världsklass! Att våra kunder tas väl om hand och kommer igång med våra lösningar på bästa sätt lägger grunden för värdet av våra tjänster och en långvarig och djup relation. För att bli ännu bättre på att leverera den här upplevelsen och ge våra kunder en fantastisk start med oss söker vi dig som tycker att det roligaste och viktigaste arbetet som finns är att hjälpa kunder.

Ditt jobb stöttar viktiga HR-processer som ser olika ut från kund till kund. Därför handlar rollen mycket om vara ett bollplank för kunden där man ska kunna vara inlyssnande, konsultativ och vara en guide till den bästa lösningen för varje kund. En stor del av din tid kommer att spenderas ute hos kund. Du behöver därför både vara beredd att ibland resa i jobbet samt vara bekväm med att, ensam och i team representera oss på ReachMee. 

Rollen som Customer Success Manager innebär att:

• Ha ett helhetsansvar för en kundportfölj och hela livscykeln för kunderna i den.
• Tillsammans med sälj-, support- och leveransorganisationen arbeta för att öka kundens värde och användningen av ReachMee
• Koordinera och genomföra nykunds- och uppgraderingsprojekt
• Hålla utbildningar ute hos kund samt vägleda och inspirera dem i hur de bäst använder vår tjänster
• Utveckla nya sätt att jobba effektivare med våra kunder och skapa bättre relationer
• Hantera frågor från kunder och kontaktpersoner samt se till så att de hantera korrekt inom organisationen likväl som att kunden får korrekt återkoppling
• Arbeta datadrivet med kunder för att identifiera rätt aktiviteter och rätt timing att genomföra dem
• Proaktivt kontakta kunder där vi identifierat att de kan få ut ännu mer av ReachMee
• Över tid utveckla ReachMees utbildningsprogram för våra kunder

Vi söker dig som har:

• Minst 4 års sammanlagd erfarenhet i en Customer Success roll eller kundtillvänd funktion så som sälj, utbildning eller motsvarande i en SaaS-produkt
• Ha arbetat i projekt med många intressenter och bred kravställning hos kund såväl som internt
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift (svenska och engelska)?
• Dator- och webbvana
• Vana vid att prata inför publik och/eller hålla utbildningar

Meriterande

• Branschvana inom HR eller rekrytering?
• Erfarenhet av pedagogiskt arbete alternativt utbildning av kunder
• Erfarenhet av arbeta med statistik
• Working profficiency i övriga nordiska språk utöver svenska

Publiceringsdatum
2016-09-06

Om företaget
ReachMee erbjuder en marknadsledande lösning för att hitta, rekrytera och anställa talanger och används dagligen av smarta organisationer som vill rekrytera effektivare och öka chanserna att hitta rätt person till rätt plats. Med rätt teknik, djupa insikter i rekryteringsprocesser och en passion för att lösa sina kunders utmaningar har ReachMee tagit en stark position på den nordiska marknaden. De över 450 kunderna återfinns inom både privat- och offentlig sektor och lösningen används av stora såväl som mindre företag, däribland NCC, Clas Ohlson och McDonalds. ReachMee har kontor i Göteborg, Oslo, Kiev och har sitt huvudkontor vid Södra Station i Stockholm.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Fast lön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Engman, Talent Manager +46733 61 07 34 anna.engman@reachmee.com

Företag
ReachMee AB

Adress
ReachMee AB
Bollstavägen 21
12241 Stockholm

Kontorsadress
Bollstavägen 21

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3032540

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ReachMee AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ReachMee AB: