Customer Success Manager / CSM till Starweb

Bravura Sverige AB / Säljarjobb / Malmö
2022-02-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Customer Success Manager / CSM till Starweb" (publicerad 2022-03-10) ⬅️


Visa alla säljarjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2022-02-18

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Starweb.

Om företaget
Starweb är en av de branschledande aktörerna inom e-handel och sitter centralt i trevliga lokaler i Malmö. Organisationen består av en sammansvetsad och engagerad grupp på över 25 personer fördelat på team inom sälj, utveckling, design, digital marknadsföring och support.
SaaS-marknaden är glödhet och allt fler företag spås öka sina investeringar i molntjänster. Starwebs SaaS E-handelsplattform är byggd för tillväxt och i över 20 år har Starweb haft nöjet att följa tusentals verksamheter på deras e-handelsresa. Utöver en fullmatad E-handelsplattform coachar och utbildar Starweb sina E-handlare så att deras verksamhet kan växa snabbare. Automatiska flöden frigör tid för fortsatt affärsutveckling.
På Starweb finns det stort utrymme för eget ansvar och kreativitet i en entreprenörsmässig atmosfär med skickliga kollegor. Du erbjuds därför bra arbetsvillkor, pension, friskvårdsbidrag och flexibla arbetstider.


Dina arbetsuppgifter
Som Customer Success Manager hos Starweb är ditt huvudsakliga ansvar att onboarda nya kunder samt förvalta företagets samarbeten med befintliga kunder. Du kliver in i processen när avtalet är signerat och ansvarar för att introducera och onboarda kunden i Starwebs produkt. Vidare säkerställer du att kunden använder produkten så effektivt som möjligt och därmed får ut det mesta av plattformen. Du vägleder kunden genom hela processen till dess att kunden är online med sin butik. I dina arbetsuppgifter ingår även att utveckla samarbeten med befintliga kunder vilket du gör genom att genomföra behovsanalyser och därefter driva merförsäljning. Du arbetar proaktivt i syfte att skapa värde för kunden och hjälper kunden att nå sina mål. I rollen som CSM är du en viktig länk mellan olika delar av företaget och arbetar nära företagets nykundssäljare, designers, digitala strateger, samt blir en del av ett team bestående av en annan Customer Success Manager.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• 2 års arbetslivserfarenhet som Customer Success Manager eller liknande tjänst med stort ansvar för befintliga kunder
• Meriterande om du har erfarenhet från en närliggande bransch där du arbetat med SaaS-/webblösningar
• God datorvana och erfarenhet av att arbeta i CRM-system
• Intresse för teknik, IT och webbaserade system och lösningar
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

För att trivas i rollen brinner du för att utveckla och skapa ett värde för dina kunder. Detta visar du med din förmåga att arbeta rådgivande i kunddialogen och du ser alltid till att göra det lilla extra för kunden. Vidare är du målinriktad och drivs av att prestera på en hög nivå och har lätt för att skapa och utveckla långsiktiga relationer. Därtill tar du som person stort ansvar för dina arbetsuppgifter och arbetar på ett strukturerat sätt för att hela tiden föra ditt arbete framåt. För dig är det viktigt att sätta rätt förväntan mot kund, hålla det du lovat och färdigställa ditt arbete. Avslutningsvis besitter du en god samarbetsförmåga och en social säkerhet då rollen innebär många kontaktytor, såväl internt som externt.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Malmö
Lön: Fast lön + provision

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: CSM, Customer Success, Customer Success Manager, kundansvarig, kundnöjdhet, befintliga kunder, befintlig kund, projektkoordinator, projektledare, B2B, B2C, företagsförsäljning, KAM, key account manager, Starweb, Malmö, Skåne, heltid, plattform, IT-lösningar, nya kunder, e-handel, SaaS, CRM

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
My Hansson
my.hansson@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
6360016

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: