Customer Success Manager
Wisentic AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2025-01-31
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wisentic AB i Stockholm Är du personen som ser lösningar där andra ser problem?
Som Customer Success Manager här på Wisentic blir du navet mellan våra kunder och vårt utvecklingsteam. Hos oss får du friheten att påverka både lösningar och arbetssätt. Dina idéer gör skillnad - inte bara för våra kunder utan för hela vårt sätt att arbeta.
Här får du vara med på vår resa mot en smartare försäkringsbransch.
Om rollenDu kommer att ta över från Caroline, som har den här rollen idag. Hon tar en annan roll inom bolaget, och därför behövs du. Hon kommer självklart finns här för att lära dig allt hon kan och lite till.
Att vara Customer Success Manager här innebär att du:
Löser komplexa tekniska utmaningar för våra kunder - vi pratar inte om enkla supportsamtal, utan om att analysera och föreslå smarta lösningar.
Arbetar nära utvecklare, produktägare och verksamhetsutvecklare för att göra våra lösningar ännu bättre.
Fångar upp kundernas behov och omvandlar dem till konkreta förbättringsförslag.
Ansvarar för kvalitetsarbetet kring supportprocesser och incidenthantering.
Om digDu har erfarenhet av teknisk support och/eller utveckling vilket betyder att du har koll på teknisk felsökning och förstår loggar. Kanske har du jobbat som utvecklare men vill komma närmare användarna och affärsbehoven?
Du trivs med att ta ansvar, är analytisk och lösningsorienterad. Att kommunicera och bygga relationer, både med kunder och kollegor, faller sig naturligt för dig.Du är nyfiken på digitalisering och hur IT kan lösa affärsproblem.
Du kan kommunicera flytande på både svenska och engelska.
Om ossWisentic gör det enklare och smidigare och kanske lite roligare för försäkringsbolag att hantera sina administrativa processer. Vi hjälper våra kunder att spara tid och pengar genom att automatisera och förbättra arbetsflöden, vilket gör livet lättare både för dem och deras kunder.
I takt med att försäkringsbranschen digitaliseras och efterfrågar smartare lösningar, ligger vi i framkant med innovativ teknik för att effektivisera allt från fakturering till försäkringshantering. Våra SaaS-plattformar anpassas efter varje kunds behov, oavsett om det är stora försäkringsbolag eller mindre aktörer i Norden och runt om i Europa.
Här blir du en del av ett engagerat team som gillar att bolla idéer och lösa utmaningar tillsammans. Vi tror på att kombinera teknisk spetskompetens med kundfokus för att skapa framtidens försäkringslösningar.
Bra att vetaVi sitter på Körsbärsvägen 5 i Stockholm, när KTH. Vi har en flexibel modell där du kan arbeta hemifrån men de flesta arbetar från kontoret 3-4 dagar i veckan.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-07-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Wisentic AB (org.nr 556457-4696),
https://www.wisentic.com/ Arbetsplats Wisentic
Kontakt Sofia Broberger
sofia.broberger@wisentic.com Jobbnummer 9136886